• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 11 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54280
+
-

ادعا درباره نقش منفی کی‌روش در انتخاب سرمربی تیم‌ ملی

ادعا درباره نقش منفی کی‌روش در انتخاب سرمربی تیم‌ ملی

چند روز پس آنکه کارلوس کی‌روش برای دومین بار مهدی تاج را به بی‌صداقتی متهم کرد، یک مقام مسئول در فدراسیون فوتبال مدعی شد که این فدراسیون از سرمربی سابق تیم ملی شکایت کرده است.
احمدرضا براتی، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی که سایت فدراسیون آن را منتشر کرده، تأکید کرده که رفتارهای کی‌روش با ادعای علاقه او به ایران و کدهای اخلاقی فیفا مغایرت دارد:« آقای کی‌روش که خود را علاقه‌مند به ایرانیان می‌دانند بهتر بود با شکیبایی بیشتری رفتار می‌کردند و اینکه ایشان در مصاحبه‌های خود به‌صورت مستمر اصرار دارند اتهاماتی را متوجه فدراسیون نمایند علاوه بر آنکه با ادعای ایشان مبنی بر علاقه‌مندی به ایرانیان منافات دارد همچنین مغایر و مخالف مقررات و کدهای اخلاق فیفاست و قابل پیگرد قانونی است. به‌عنوان مثال و درحالی‌که همگان اذعان دارند کمپ قطر هم‌اکنون در زمره بهترین کمپ‌های دنیا و حتی بهترین آنهاست، و بزرگ‌ترین تیم‌های ملی و باشگاهی جهان هم در این کمپ حاضر می‌شوند اما ایشان به‌صورت عجیبی حضور در این کمپ را علت ناکامی تیم ملی می‌داند و ادعا می‌کند تیم ملی ایرانی گروگان اهداف تیم ملی قطر بوده است! و البته هر حقوقدان ورزشی می‌تواند بگوید که معنی این حرف چیست و درصورتی که ایشان نتواند این ادعا را ثابت کند چه تبعاتی برای ایشان خواهد داشت.»
به‌نظر می‌رسد دعوای کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران بر سر پرداخت بخشی از دستمزد این مربی باشد. دستمزدی که براتی می‌گوید تأخیر در پرداخت آن تنها به‌دلیل مشکلات جابه‌جایی ارز در ایران است:
« فدراسیون فوتبال به کلیه تعهدات مالی و غیرمالی خود در قبال ایشان عمل کرده و از این حیث تقصیری متوجه فدراسیون نیست. البته محدودیت‌های مالی بین‌المللی برای جابه‌جایی پول در کلیه تراکنش‌های بین‌المللی منتسب به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که این موضوع هم اختصاص به فدراسیون فوتبال ندارد و البته همه ایرانیان و غیرایرانیان از این مشکل و محدودیت آگاهی دارند.»
 پیش از این مهدی تاج، رئیس فدراسیون مدعی شده بود که نزدیک به 900هزار دلار طلب کی‌روش را به‌حساب کنفدراسیون فوتبال واریز کرده اما هنوز به‌دست او نرسیده است. ادعایی که البته نتوانست کی‌روش را قانع کند.
رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال در بخشی دیگر از گفت‌وگویش تلاش کرده چنین وانمود کند که حملات کلامی کی‌روش دلایل و اهدافی دارد که ارتباطی به طلب مالی او ندارد:«فدراسیون فوتبال در همه این سال‌ها به‌منظور حفظ آرامش تیم ملی و صیانت از منافع ملی وارد مجادلات کلامی با ایشان نشد و اگر چه در طول یک سال گذشته دو بار به‌صورت رسمی و کتبی به ایشان اخطار شد ولی باز هم سیاست فدراسیون، سیاست‌مدارا و حفظ آرامش بود و این موضوع رسانه‌ای
 نشد.»
برخی از نزدیکان به فدراسیون بر این باورند که گفت‌وگوهای انتقادی کی‌روش بر روند انتخاب جانشین برای او تأثیر گذاشته است. به‌نظر می‌رسد این باور در میان مدیران فدراسیون هم طرفدارانی دارد. به این جملات براتی دقت کنید:« فدراسیون در تلاش است تا بهترین انتخاب ممکن برای تیم ملی صورت گیرد، با وجود فضای رسانه‌ای بین‌المللی به‌وجود آمده توسط کارلوس کی‌روش اما فدراسیون تلاش می‌کند کمترین آسیب به تیم ملی وارد شود.»اگر فرض بر این باشد که کی‌روش می‌خواهد گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی را تحت‌تأثیر قرار دهد، اقدام متقابل می‌تواند اعتراض به فدراسیون فوتبال کلمبیا باشد، کاری که براتی می‌گوید فدراسیون فوتبال انجامش داده است:
« فــدراسیون اقدامات قانونی را برای تعقیب قانونی موضوع آغاز کرده و به این منظور با فیفا در ارتباط مستمر هستیم و همین امروز هم به‌صورت رسمی با فدراسیون فوتبال کلمبیا و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی مکاتبه کرده‌ایم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید