• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 11 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54275
+
-

هیجان در ساعت 5عصر

پرسپولیس 1515روز است به تراکتور نباخته و اگر فقط یک روز به این رکورد اضافه کند قهرمانی‌اش قطعی به نظر می‌رسد

تیتر یک
هیجان در ساعت 5عصر

 دنیا که آخر ندارد، اما اگر داشت قطعا برای پرسپولیس و به‌خصوص برای تراکتورسازی آخر دنیا همین‌جا بود. در این یک دهه‌ای که تراکتورسازی به لیگ برتر آمده تقابل این تیم با 2قطب قرمز و آبی تهران همیشه از حساسیت و تنش بسیار بالایی برخوردار بوده است. جدال سرخپوشان تبریز با استقلال و پرسپولیس چه در تهران و چه در تبریز همیشه با کری و جنجال و گاهی درگیری همراه بوده اما این‌بار داستان با همیشه فرق می‌کند. بعد از چند هفته جدال تنگاتنگ و میلی‌متری در صدر جدول، پرسپولیس دو سه‌هفته پیش از رقبا فاصله گرفت و شانس اول قهرمانی شد و درست از همان هفته تراکتورسازی روی دور باختن افتاد و بعد از شکست بسیار پرحاشیه و خبرسازش مقابل سپیدرود 2بازی بعدی را هم باخت. حالا تراکتوری‌ها تقریبا امیدی به قهرمانی ندارند اما این موضوع نه‌تنها حساسیت بازی را برای آنها کم نکرده که هیجان تبریزی‌ها برای این بازی را بالاتر هم برده است. کری‌های هواداران 2تیم در هفته‌های اخیر از همیشه بالاتر رفته و تراکتورسازان که خیلی از آنها معتقدند پرسپولیس با تکیه بر حمایت‌های مسئولان در آستانه هت‌تریک قهرمانی قرار گرفته، خیلی دوست دارند تیم برانکو را در شهر خودشان تحقیر کنند. با توجه به اتفاقات اخیر ورزشگاه‌ها و درگیری‌هایی که در بازی پرسپولیس و سپاهان رخ داد، تردیدهای زیادی در مورد امنیت این بازی ایجاد شد و کار به جایی رسید که مسئولان پرسپولیس اعلام کردند هیچ تماشاگری با خود به تبریز نمی‌برند. همه این اخبار حکم به حساسیت فوق‌العاده این بازی می‌دهند؛ مسابقه‌ای که فراتر از تمامی داربی‌های تهران و مسابقات مشابه، یکی از امنیتی‌ترین مسابقات فوتبال ایران در این سال‌ها محسوب می‌شود.
   1515روز بعد از آخرین باخت
پرسپولیس در حالی به تبریز می‌رود که برای قطعی کردن قهرمانی‌اش در لیگ به 5امتیاز از 3بازی باقیمانده نیاز دارد. بنابراین حتی شکست در تبریز هم هنوز خللی در قهرمانی آنها ایجاد نمی‌کند و شاگردان برانکو می‌توانند بدون نیاز به توقف دیگر مدعیان با 2برد در 2بازی بعدی به قهرمانی برسند. اما قهرمان 2دوره اخیر اصلا دوست ندارد بعد از حرف و حدیث‌های اخیر شکست‌خورده از تبریز بازگردد. برانکو ایوانکوویچ در 2بازی حساس اخیرش مقابل ذوب‌آهن و سپاهان کاملا محتاطانه به میدان رفت و اصلا برای کسب پیروزی به آب و آتش نزد. قرمزها با 2تساوی بدون گل در این 2بازی همچنان با اختلاف 5امتیاز بالاتر از تیم دوم هستند و این نشان می‌دهد محاسبات برانکو کاملا درست بوده است. او بعد از تجربه لیگ پانزدهم و شکست مقابل نفت تهران این‌بار کاملا در جریان بود که همین تک‌امتیازها هم می‌تواند او و شاگردانش را به مقصودشان برساند. پروفسور کروات این‌بار هم با رعایت جوانب احتیاط تیمش را به میدان می‌فرستد و هدف اولش گل نخوردن و کسب حداقل امتیاز خواهد بود. پرسپولیس آخرین‌بار در لیگ چهاردهم (سال93) مقابل تراکتورسازی شکست خورده است. این تیم حالا دقیقا 1515روز است به تراکتور نباخته و حتما برای ادامه دادن این رکورد تلاش خواهد کرد.

   یک برد، به جبران 3باخت
اما تراکتورسازی برای آنکه تا آخرین اتم انرژی‌اش را صرف بردن پرسپولیس کند دلایل و انگیزه‌های زیادی دارد. تبریزی‌ها بعد از ناامید شدن از قهرمانی اعلام کردند از همان اول هم به‌دنبال کسب سهمیه بوده‌اند نه قهرمانی. اگر آنها مقابل پرسپولیس متوقف شوند ممکن است از رقبا عقب بمانند و آن‌وقت شاید مالک باشگاه مجبور شود در مصاحبه جدیدی اعلام کند از اول به‌دنبال کسب سهمیه هم نبوده و هدف این تیم کسب رتبه پنجم بوده است! تراکتور 3بازی متوالی است که حتی یک‌امتیاز هم نگرفته و آمار بسیار خوب این تیم در بازی‌های خانگی نیز بعد از شکست خانگی مقابل پیکان از دست رفته است. تراکتور و پرسپولیس شانه‌به‌شانه یکدیگر بیشترین امتیازات را در بازی‌های خانگی گرفته بودند اما تیم جورج لیکنز با نتایج اخیرش از رقیب عقب افتاد و صدر جدول را هم به پرسپولیس باخت. پرسپولیس تا این مقطع از فصل جاری 25امتیاز از دست داده که فقط 6امتیاز در ورزشگاه آزادی از دست رفته و 19امتیاز دیگر در بازی‌های خارج از خانه از کف برانکو رفته است. همین آمارها تراکتورسازان را امیدوار می‌کند که بتوانند برانکو را خارج از قلعه خودش محاصره کنند و تیم قرمزپوش تهرانی را در مسابقه‌ای که به‌ناچار باید با لباس سفید به زمین برود شکست بدهند. برد احتمالی تراکتور مدعیان صدر جدولی را دوباره تا حدودی به قهرمانی امیدوار خواهد کرد؛ به‌خصوص سپاهان که در آن صورت فقط باید منتظر یک لغزش دیگر و یک مساوی از سوی صدرنشین باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :