• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54227
+
-

موبایل ویژه بازی همراه با فن خنک‌کننده

چشم انداز
موبایل ویژه بازی همراه با فن خنک‌کننده

بازی‌های موبایل حالا بخش مهمی از این صنعت را در جهان تشکیل می‌دهند. به همین‌خاطر هر روز شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند سخت‌افزارهای بهتری برای این بازی‌ها تولید کنند. حالا گوشی هوشمند ‌‌Nubia Red Magic 3 مخصوص بازی معرفی شده که برای جلوگیری از داغ‌شدن دستگاه در خودش فن خنک‌کننده هم دارد!
پیش از این شاهد گوشی‌های مخصوص بازی از سوی شرکت ایسوس‌(ASUS) و شیائومی‌(Xiaomi)  با خنک‌کننده خارجی بوده‌ایم، اما گوشی جدید «نوبیا» دارای یک فن درون خود است و این یک خبر فوق‌العاده برای طرفداران بازی روی گوشی است.
به گزارش انگجت، سیستم خنک‌‌کننده این گوشی در واقع ترکیبی از خنک‌کننده مایع و فن داخلی است. در پشت گوشی سیستم لوله‌کشی ریزی طراحی شده که مایع خنک‌کننده در سیستمی مانند رادیاتور خودرو در آن گردش می‌کند. فن هم وظیفه رساندن هوای خنک را به اجزای مختلف از جمله پردازنده گوشی دارد.
این فن 14000دور در دقیقه می‌چرخد و تحت استاندارد ایمنی IP55 محفظه خاصی برایش تعبیه‌شده است تا ایمنی کاربر هنگام بازی‌کردن به مخاطره نیفتد. کمپانی نوبیا فن داخلی را تا 30هزار ساعت گارانتی کرده است.
ترکیب لوله مسی و فن داخلی تا 5برابر گرما را نسبت به روش‌های فعلی بیشتر دفع می‌کند که راندمان گوشی را بسیار بالا می‌برد. یکی از دلایل مهم کندی یا به‌اصطلاح هنگ‌کردن گوشی‌ها در زمان کارهای سنگین ازجمله بازی‌ها، داغ‌شدن بیش از اندازه گوشی است. هر چقدر این دما را بتوان پایین آورد، راندمان گوشی بالاتر می‌رود.
بخش تنظیمات مخصوصی به نام Red Magic Game Space 2.0 روی گوشی وجود دارد که اجازه دسترسی به کتابخانه مخصوص گیم، تنظیم سرعت فن را به کاربر می‌دهد.
این گوشی با اندروید9، نمایشگر 6.65اینچی امولد فول اچ‌دی را در خود جای‌داده و نرخ رفرش آن 90هرتز است. پردازنده اسنپ دراگون 855 با 12گیگ رم، 256گیگ حافظه داخلی با باتری 5000میلی‌آمپر ساعت و شارژ سریع 4.0، در کنار دوربین 48مگاپیکسلی بخشی از مشخصات سخت‌افزاری گوشی نوبیا‌ست که 640دلار قیمت‌گذاری شده است.
نکته آخر اینکه این گوشی می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 8K را ضبط کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید