• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54228
+
-

اپلیکیشن ضدجاسوسی گجت‌های هوشمند

چشم انداز
اپلیکیشن ضدجاسوسی گجت‌های هوشمند

با وصل‌شدن همه‌‌چیز از تلویزیون و یخچال گرفته تا ساعت‌های مچی و اسپیکرها به اینترنت، خیلی‌ها نگران افشای اطلاعات شخصی‌شان هستند.
به گزارش گیزمگ، پژوهشگران دانشگاه پرینستون، یک اپلیکیشن هوشمندی را توسعه‌ داده‌اند که هرگونه اطلاعات شخصی کاربران را که ممکن است از دستگاه‌های متصل به اینترنت نظیر تلویزیون‌های هوشمند یا اسپیکر آمازون اکو به بیرون درز کند، شناسایی می‌کند. در این اپلیکیشن موسوم به Princeton IoT Inspector یا بازرس اینترنت اشیاء از بررسی یک روش هک موسوم به ARP spoofing استفاده شده است. این روشی است که در آن حمله‌کننده، پیام‌های جعلی را به شبکه محلی ارسال می‌کند. این روش، به اپلیکیشن امکان می‌دهد همه فعالیت‌های انجام‌شده در یک شبکه وای‌فای و اطلاعات ارسال‌شده را ردیابی کند. برای مثال، این اپلیکیشن می‌تواند به کاربر اطلاع دهد که کدام شبکه‌های تلویزیونی و سازمان‌های تبلیغاتی توانسته‌اند برنامه‌ای که او در تلویزیون هوشمند تماشا کرده را ببینند و یا اینکه چه مقدار از داده‌های شخصی کاربر توسط اسپیکر هوشمند به بیرون از خانه منتقل شده است.
در دنیای امروز علاوه بر تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند، محصولات هوشمند دیگری هم به چشم می‌خورند؛ تلویزیون‌هایی که کاربر می‌تواند با آنها صحبت کند و دوربین‌های امنیتی و حتی قهوه‌سازهایی که به تلفن همراه متصل می‌شوند، از چنین محصولاتی هستند. نمونه‌های دیگر از چنین محصولاتی که در چند سال اخیر به خانه‌ها راه یافته‌اند، دستیارهای صوتی هستند که تقریبا به هر سؤال تصادفی پاسخ می‌دهند. چنین محصولاتی با وجود کارایی بالا، می‌توانند به حریم شخصی کاربران خود ضربه بزنند و امکان دستیابی به اطلاعات آنها را فراهم کنند. چندی پیش گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌داد شرکت‌های تولید کننده دستیارهای هوشمند به صورت گسترده صدای کاربران خود را در طول شبانه‌روزی ذخیره و از آن استفاده ابزاری مثلا برای تبلیغات می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید