• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 7 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53758
+
-

کوتاه از استان‌ها

تشکیل کمیته بازگشت سیل‌زدگان در خوزستان
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این‌که این استان از وضع اضطرار ناشی از سیل خارج شده ولی همچنان در شرایط بحرانی به سر می‌برد، گفت: با توجه به فروکش کردن آب در برخی روستاها سیل‌زدگان می‌توانند به منازل خود بازگردند. به همین منظور کمیته بازگشت متشکل از فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه تشکیل شده است. کیامرث حاجی‌زاده با بیان این‌که مشکلاتی در سرویس بهداشتی و حمام اردوگاه‌ها وجود دارد،‌ به همشهری اعلام کرد: برای رفع مشکل باید اقدامات فوری صورت گیرد. همچنین باید برای تامین سیستم سرمایشی اردوگاه‌ها اقدام شود و دفع بهداشتی لاشه‌ها مورد توجه قرار گیرد.  

پرداخت کمک‌هزینه اسکان به سیل‌زدگان لرستان 
مدیر ستاد بحران لرستان درباره اسکان و جابه‌جایی سیل‌زدگان گفت: برای اسکان موقت به صاحبان واحدهای مسکونی تخریبی در شهرها و روستاها، کمک‌هزینه پرداخت می‌کنیم و همه افرادی که واحد مسکونی‌شان تخریب‌شده می‌توانند این کمک هزینه اسکان را دریافت کنند. غلامرضا آقامیرزایی با بیان این‌که به واحدهای تخریبی شهری ۱۲ میلیون تومان و واحدهای تخریبی روستایی ۶ میلیون تومان کمک هزینه اسکان اضطراری پرداخت می‌شود،‌ به همشهری توضیح داد: هر کدام از مالکان واحدهای مسکن مهر که تمایل داشته باشند واحدهایشان را در اختیار مردم قرار دهند هم مشمول دریافت این کمک هزینه می‌شوند.
 
  ایجاد کانال جدید برای مدیریت سیلاب سیستان
استاندار سیستان ‌و ‌بلوچستان با دلجویی از شهروندانی که در سیلاب اخیر آسیب دیدند، گفت: با توجه به خشکسالی 20 ساله به ترمیم و پاک‌سازی مسیل‌ها نیاز داریم. ایجاد کانال پریان داخلی، فیدر شماره 2 کانال نیاتک و فیدر شماره 2 چاه‌نیمه نیز در دست بررسی و اقدام است. امیدواریم طی چند روز آینده با همکاری جهادی و انقلابی سپاه، ارتش و دستگاه‌های اجرایی کارها به سرانجام برسد. احمدعلی موهبتی به همشهری اعلام کرد: باید بستر فعال و غیرفعال حریم رودخانه‌ها و دریاچه هامون آزادسازی شود.

  بیمه بیکاری برای کارگران سیل‌زده گلستان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سفر به گلستان از برقراری بیمه بیکاری برای کارگران واحدهای تولیدی آسیب‌دیده در سیل گلستان خبر داد و گفت: آن دسته از افراد که حق بیمه می‌پرداختند بیمه بیکاری برایشان برقرار می‌شود. آنها هم که قرارداد دائم نداشتند، شناسایی و برآورد ماه‌هایی که باید از بیمه بیکاری استفاده کنند، انجام خواهد شد. در حوزه کشاورزی هم برخی اراضی کشاورزی اطراف رودخانه‌ها از دست رفته که در دوره بیکاری، بیمه بیکاری به افراد شاغل در این بخش هم اختصاص می‌یابد. محمد شریعتمداری در گفت و گو با همشهری با اظهار امیدواری از این‌که در جلسه دولت در هفته جاری خسارت به دستگاه‌ها و مواد اولیه کارخانه‌ها به صورت جداگانه محاسبه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید