• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 7 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53745
+
-

ژئوپارک قشم متولی توسعه ژئوپارک‌ها در کشورهای عضو اکو شد

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو از انتخاب ژئوپارک جهانی قشم به‌عنوان متولی توسعه ژئوپارک در کشورهای عضو اکو خبر داد.
به گزارش مهر، محمدمهدی مظاهری گفت: سفرای کشورهای عضو اکو جهت امضای تفاهمنامه همکاری با منطقه آزاد قشم، هفته آینده به این منطقه سفر می‌کنند.
رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، ژئوپارک‌ها را عامل مهمی در اقتصاد گردشگری دانست و افزود: در عصر حاضر، گردشگری یکی از مهم‌ترین موضوعات دیپلماسی فرهنگی محسوب می‌شود و باید در حوزه‌‌های مختلف این صنعت ازجمله گردشگری و میراث ورزشی و طبیعی و… تمرکز بیشتری داشته باشیم.
مظاهری افزود: ژئوتوریسم از زیرمجموعه‌های گردشگری در حال توسعه است که در مؤسسه اکو، جزو مبانی قابل پیگیری است و باید توجه بیشتری به آن شود.
وی با تأکید بر نمایندگی ژئوپارک جهانی قشم در آسیا، ادامه داد: ۱۱ برنامه شامل‌ افتتاح مزرعه صلح اکو، گردشگری دیپلماتیک اکو در تهران، گردشگری همسران دیپلمات‌ها، همکاری در مراسم روز جهانی گردشگری، برگزاری سمینارها در استان‌هایی ازجمله اصفهان و قزوین، حمایت از همایش‌های تمدنی اکو و...‌ برای توسعه گردشگری در دست اقدام است.
رئیس مؤسسه فرهنگی اکو با اشاره به تفاهمنامه منعقد‌شده با دبیرخانه مناطق آزاد کشور درخصوص توسعه مناطق آزاد، گفت: این سفر به‌منظور بازدید از مراحل توسعه منطقه آزاد قشم در حوزه گردشگری و بررسی زمینه‌های این گسترش صورت می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید