• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 7 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53743
+
-

اعتراض به رفتار سازمان میراث فرهنگی با آژانس‌های گردشگری

اعتراض به رفتار سازمان میراث فرهنگی با آژانس‌های گردشگری

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با اشاره به افزایش مرخصی اجباری در آژانس‌های گردشگری از یک‌سال گذشته، همزمان با افزایش هزینه‌ها و نرخ سفرهای خارجی و داخلی اعلام کرد: وقتی آژانس‌ها از مدار خدمات خارج می‌شوند، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در همان فاصله و به همان اندازه، مجوز جدید تاسیس آژانس صادر می‌کند.
حرمت‌الله رفیعی به ایسنا گفت: یک سال است شاهد «خودتعلیقی» یا «مرخصی اجباری» آژانس‌های مسافرتی هستیم، ولی جریان حاکم به همان اندازه که آژانس‌ها درخواست «تعلیق موقت» یا «مرخصی اجباری» می‌کنند، مجوز جدید برای متقاضیان دیگر صادر می‌کند و این یعنی افزایش بی‌حساب و کتاب آژانس‌های مسافرتی که نباید به‌سادگی از کنار این اتفاق عبور کرد.
او تخمین زد، هر 3‌ماه حدود ۷۰ تا ۸۰ آژانس در بخش فروش بلیت هواپیما (بند الف) و فروش خدمات تور و هتل (بند ب) در سراسر کشور درخواست تعلیق می‌دهند.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران آن دسته از آژانس‌هایی را که تعلیق اختیاری یا مرخصی اجباری می‌گیرند، غاصبان بازار گردشگری نامید و افزود: سؤال این است این گروه چه سهمی در بازار گردشگری و چه جایگاهی در صنعت گردشگری دارند؟ آیا اصلا فعالیتی انجام می‌دادند؟ چرا چنین اتفاقی برای آژانس‌های قدیمی و پرفروش رخ نمی‌دهد؟ قطعا مشکلات مالی و شرایط دشوار اقتصادی کل صنف گردشگری را در‌برگرفته و در هر جلسه تعدادی از آژانس‌ها موضوع اقدام برای تعلیق و مرخصی اجباری را مطرح می‌کنند اما با مذاکره آنها را متقاعد می‌کنیم که دست به چنین کاری نزنند.
او درخواست کرد که دولت مسئولیت صدور مجوز آژانس‌های گردشگری را به بخش خصوصی واگذار کند. رفیعی گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیاز بازار گردشگری را نمی‌شناسد و این صنف است که از صلاحیت‌ها و تخصص‌ها و نیاز بازار اطلاع دارد و می‌تواند غربالگری کند. بنابراین دولت باید اجرا را از فعالیت‌های خود کنار گذاشته و تنها بر نظارت متمرکز شود.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران از سوی دیگر به کمیته رسیدگی به شکایات که در اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با حضور آژانس‌ها و نماینده اداره متبوع تشکیل می‌شود، اشاره کرد و افزود: با این شیوه رسیدگی به شکایت‌ها مخالفم، چون معتقدم این اقدام قانونی نیست.
رفیعی گفت: دریافت ضمانتنامه و رسیدگی به شکایت‌ها در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشتباه است و تنها راه جلوگیری از بروز تخلفات بیشتر، اصلاح این جریان غلط است.

این خبر را به اشتراک بگذارید