• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 4 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53494
+
-

دیدار نویسندگان چین با مخاطبان ایرانی

دریچه
دیدار نویسندگان چین با مخاطبان ایرانی


 گروهی از نویسندگان و شاعران کشور چین پنجشنبه 5اردیبهشت در شهر کتاب مرکزی حضور خواهند داشت تا با مخاطبان خود از آثار منتشر شده در ایران و فرهنگ چین سخن بگویند.

به گزارش همشهری، این برنامه در 2 بخش بزرگسال و کودک طراحی شده است. در بخش نخست که از ساعت 17تا 18برگزار می‌شود، از کشور چین ژائو لی هونگ و از ایران شمس لنگرودی و علی‌اصغر محمدخانی مدیر بخش فرهنگی و بین‌المللی مؤسسه شهر کتاب و ابوالقاسم اسماعیل‌پور، اسطوره‌شناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی حضور خواهند داشت. در این بخش به روخوانی و نقد و بررسی برخی از اشعار و آثار چین پرداخته می‌شود که همراه با پخش قطعاتی از موسیقی این کشور خواهد بود.

دربخش دوم هم 3 نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان این کشور که آثارشان به فارسی ترجمه و منتشر شده، همراه مترجمان این آثار حضور خواهند داشت.

شائو ون شوان، نویسنده کتاب «پر» با ترجمه سحر ترهنده (نامزد دریافت نشان کتاب‌سال لاک‌پشت پرنده)، شه تائو، نویسنده کتاب «از این سر تا آن سر رودخانه» با ترجمه مهدی حجوانی و ژائو لی هونگ با کتاب «قلعه دروغ» که اخیرا به چاپ رسیده‌اند حضور خواهند داشت و علی‌اصغر سیدآبادی (نویسنده کودکان) نیز در این برنامه حاضر و درباره این آثار به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

در بخش کودک که از ساعت 19آغاز می‌شود، کودکان می‌توانند در برنامه قصه‌گویی به همراه عروسک‌گردانی که براساس کتاب «پر» اجرا می‌شود شرکت کنند و از نزدیک با نویسنده این اثر آشنا شوند و به گفت‌وگو بپردازند. کشور چین امسال مهمان ویژه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. به همین مناسبت در شهر کتاب مرکزی، برنامه دیدار و گفت‌وگو با برخی از پدیدآورندگان این کشور برگزار می‌شود. حضور در هر دو بخش این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد است.

این خبر را به اشتراک بگذارید