• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53354
+
-

نوسازی و باز‌سازی اتوبوس‌های شهری بندرانزلی

شهردار: ۵ دستگاه اتوبوس پس از بازسازی به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی بازگردانده شد

حمل‌و‌نقل
نوسازی و باز‌سازی اتوبوس‌های شهری بندرانزلی

 مهسا طالبی|  رشت- خبرنگار:


هوای گیلان کم‌کم رو به گرما می‌رود و در این شرایط تردد بیش از حد خودروها به گرمایش زمین و دمای هوا در شهرها و شدت ترافیک می افزاید. از این رو استفاده شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌تواند جایگزین خوبی برای کاهش این مشکلات باشد. 

در حال حاضر شهرهای گیلان از سیستم حمل‌و‌نقل منظم و روان محرومند و اغلب اتوبوس‌های محدود در حوزه شهری بسیار فرسوده هستند. شهر انزلی نیز از شهرهای پرجمعیت گیلان است که مسئولان شهری در آن به نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل به خصوص اتوبوس‌های شهری تاکید دارند، اما تا این مهم فراهم شود شهروندان در مشقت خواهند بود.


اتوبوس‌های فرسوده و ایستگاه‌های مستهلک

«رضا پورمند» شهروند اهل انزلی گفت: در تابستان‌ به دلیل گرمای هوا بهتر است از وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل اتوبوس بیشتر استفاده کنیم به شرطی که کولردار باشد، اما اغلب اتوبوس‌ها فرسوده هستند و شهروندان رغبتی به استفاده از آن ندارند.«محسن فلاحتی» شهروند دیگر هم با بیان این‌که شهرداری و شورای شهر برای بهبود این وضعیت بارها وعده داده‌اند، اظهار کرد: پس چه زمانی این وعده‌ها محقق می‌شود؟ همه شهروندان خودرو شخصی ندارند و این شهر همواره با معضل ترافیک روبه‌روست. اگر می‌خواهند مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی ترغیب شوند، باید مسئولان شهری اقدام به تجهیز اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های آن کنند. وی ادامه داد: هنگامی که صندلی‌ها پاره و کثیف هستند یا ایستگاه‌ها وضعیت مناسبی ندارند، چگونه شهروندان به استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی ترغیب شوند؟


ناوگان اتوبوسرانی انزلی از رده خارج است

در این زمینه شهردار انزلی هم به مشکلات ناوگان حمل‌و‌نقل شهری انزلی اشاره کرد و گفت: در ناوگان حمل‌و‌نقل شهری انزلی ۱۲ اتوبوس و ۷ مینی‌بوس داریم که همه فرسوده و از رده خارج هستند. این خودروها هزینه‌های سنگینی برای ما دارند و تجهیز و تعمیر آنها مقرون به صرفه نیست. «حسن پورقربان» افزود: برنامه‌‌ریزی کردیم که ۱۰دستگاه اتوبوس اسکانیا و ۱۰ دستگاه میدل باس را وارد این ناوگان کنیم. برای این موضوع به ۱۰ میلیارد تومان هزینه نیاز داریم.


نوسازی ۵ دستگاه اتوبوس 

شهردار بیان کرد: با توجه به لزوم نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی برای رفاه حال شهروندان، نوسازی اتوبوس‌های فرسوده شهری از سال گذشته در دستور کار شهرداری قرار گرفت.پورقربان گفت: با توجه به انتخاب پیمانکار دارای سابقه کار قابل قبول در زمینه نوسازی اتوبوس‌های شهری، مرحله اول این کار انجام شد و ۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر بازگشت. این مقام مسئول یادآور شد: برای نوسازی این اتوبوس‌ها مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده و علاوه بر نوسازی کامل فنی و موتوری و همچنین بدنه، به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نیز مجهز شدند. بالابر هم برای رفاه حال معلولان هنگام سوار شدن تعبیه شد.


خرید میدل‌باس به جای اتوبوس

رئیس شورای شهر بندرانزلی نیز گفت: با احداث ایستگاه و نوسازی وسایل حمل‌و‌نقل عمومی و جایگزینی میدل‌باس به جای اتوبوس‌های فرسوده، رغبت مردم افزایش می‌یابد.«امیر احمدی‌فرد» ادامه داد: سال گذشته ۵ اتوبوس بازسازی و یک جایگاه مدرن ایستگاه اتوبوس افتتاح شد و امسال قصد داریم تعداد اتوبوس‌های نوسازی شده را به ۲۰ دستگاه برسانیم.وی بیان کرد: برای رونق توسعه گرشگری و فعالیت‌های تجاری به استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی توجه داریم و امیدوارم مدیر این منطقه ما را در جذب سرمایه‌گذار برای فعالیت‌های گردشگری و تجاری حمایت کند. احمدی‌فرد به نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مخصوصا اتوبوس‌های فرسوده درون‌شهری اشاره کرد و خواستار همکاری منطقه آزاد برای خرید میدل‌باس و ماشین‌آلات عمرانی شد.


احداث پل عابرپیاده بین شنبه‌بازار و خیابان شهید دوربین 

«حسن پورقربان» شهردار بندرانزلی به نیاز ۵ میلیارد تومانی شهرداری برای احداث پل‌های جدید در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: پل قلم گوده روی جزیره شهید بهشتی به صورت یک‌طرفه بوده و فرسوده شده است. طبق برآورد‌ها مشخص شد ۸۰۰ میلیون تومان برای تعمیر این پل نیاز داریم. بنابراین می‌خواهیم بین شنبه‌بازار و خیابان شهید جواد دوربین نیز پل عابرپیاده ایجاد کنیم که برای این کار حدود ۵۰ میلیارد ریال پول نیاز داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید