• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53283
+
-

کوتاه از سیاست

کوتاه از سیاست
کوتاه از سیاست


      حضور سپاه در اقتصاد به اصرار هاشمی بود
جواد منصوری، نخستین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه بسیاری از سپاهی‌ها مخالف حضور در اقتصاد بودند، به خبرآنلاین گفت: آنها می‌گفتند اگر ما به سمت اقتصاد برویم، ممکن است توان نظامی‌مان افت کند اما مرحوم هاشمی رفسنجانی بر این مسئله اصرار داشت و در نهایت اتفاق افتاد. وی با اشاره به مباحث پیرامون حضور پررنگ سپاه در اقتصاد، گفت: سؤال این است که مگر دستگاه‌های ناظر و قانونی کشور و همچنین دستگاه رهبری و ریاست‌جمهوری هیچ نظارتی به هیچ کاری ندارند و سپاه هر کاری دلش بخواهد می‌کند، آیا این حرف قابل‌قبول است؟اگر اینطور باشد که خیلی حرف بدی است. این اخبار و شایعات بی‌مبنا‌ست.

      موضع مبهم قالیباف درباره FATF
 محمدباقر قالیباف در یادداشتی درباره FATF نوشت: «در شرایط فعلی، پذیرفتن توصیه‌های FATF، قطعا به ضرر ماست، اما پاسخ سریع و صریح «بله» یا «نه»، منافع ملی امروز و فردای ما را تأمین نمی‌کند.» وی همچنین در بخشی از یادداشت خود که در «صبح نو» منتشر کرده است، می‌نویسد:«هر چند سال یک‌بار سازوکارها و شبکه‌های جدیدی در دنیا درست می‌شود که قدرت و نفوذ خاص خودشان را هم دارند و می‌توانند اعمال محدودیت کنند. نمونه‌اش همین سازوکار شبکه‌ای FATF است. ما اگر کنار بکشیم نمی‌توانیم این سازوکارهای جدید را بشناسیم و از بروز تهدیدات از طرف آنها جلوگیری کنیم و این در حالی است که تهدیدات این نهادها، با عدم‌حضور ما برطرف نمی‌شود.»

      هشدار ایران درباره تنگه هرمز
دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با العالم با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران به حمایت کامل واشنگتن از رژیم صهیونیستی بازمی‌گردد، درباره تهدید آمریکا علیه ایران مبنی بر تحریم نفتی یادآور شد: تنگه هرمز طبق قوانین بین‌المللی یک گذرگاه دریایی است و اگر از استفاده از آن منع شویم، آن را خواهیم بست.

این خبر را به اشتراک بگذارید