• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 2 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53190
+
-

بزرگترین واحد تولید قرص و کپسول به بهره‌برداری رسید

بزرگترین واحد تولید قرص و کپسول به بهره‌برداری رسید

روز شنبه کارخانه جدید تولید داروهای جامد اکتوور (اکتوور2) با 3خط گرانولاسیون، 6خط تولید قرص و کپسول و 5خط بسته‌بندی پرسرعت راه‌اندازی شد. این کارخانه با مشارکت کمپانی Merck  آلمان احداث شده است و می‌تواند نیاز ایران و منطقه به داروهای این کمپانی را تامین کند. داروهای این کارخانه در 14حوزه درمانی بیماران قلب و عروق، سرطانی، پیوند،‌ ام‌اس، اعصاب، داخلی، زنان، بیماری‌های خاص و... است.
وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: افتتاح این مجموعه از یکسو گامی در راستای همراهی با بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان دارو در سطح جهان و از طرف دیگر، گامی در جهت ورود به بازارهای جهانی و صادرات است. ارزش سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی صنایع داخلی، فقط ارزش ریالی آن نیست، بلکه عشق و علاقه است، چراکه توانسته در شرایط سخت تحریم و شرایطی که در کشور سرمایه‌گذاری در حوزه دارو، اشکالاتی دارد، امید ایجاد کند و این موضوع با هیچ پولی قابل مقایسه نیست.
وزیر بهداشت در ادامه افزود: خوشبختانه بدون لطمه زدن به بازار ارائه و عرضه دارو، واردات بی‌رویه دارو کاهش یافت. اقدامات خوبی در این سازمان انجام شده ولی کافی نیست و از بین بردن رانت و شفاف‌سازی‌ در این سازمان کماکان ضروری است. نخواهیم گذاشت دارویی که تولید داخلی آن در کشور وجود دارد، با رانت وارد شود اما نمی‌گذاریم که داروی داخلی بی‌کیفیت هم به بازار وارد شود، چون وزیر بهداشت، در درجه اول متولی سلامت مردم است و همانطور که رانت واردات نداریم، نخواهیم گذاشت رانت تولید نیز شکل بگیرد. نباید در کشور داروی بی‌کیفیت در داروخانه‌ها وجود داشته باشد، اگر داروی بی‌کیفیتی در کشور وجود داشته باشد،  آن کارخانه تولید‌کننده را می‌بندیم.(وبدا)

این خبر را به اشتراک بگذارید