• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 31 فروردین 1398
کد مطلب : 53004
+
-

مرگ هولناک 2 کودک در مخزن فاضلاب مدرسه

مرگ هولناک 2 کودک در مخزن فاضلاب مدرسه


2 پسر بچه وقتی در حال بازی کردن در حیاط مدرسه‌ای روستایی بودند به‌دلیل ریزش سقف مخزن فاضلاب، داخل آن سقوط کردند و دور از چشم همه جان خود را از دست دادند.

این حادثه چهارشنبه‌شب در مدرسه روستای سنجدک در بخش کوهسرخ کاشمر واقع در استان خراسان رضوی اتفاق افتاد. این مدرسه روستایی معمولا بعد از پایان کلاس‌ها باز می‌ماند و بچه‌ها در حیاط آنجا بازی و ورزش می‌کنند. آن شب هم 2 پسربچه  4 و 5ساله به حیاط مدرسه رفته بودند تا بازی کنند. گوشه‌ای از حیاط مدرسه مخزنی زمینی که سقف آن همسطح حیاط است برای جمع‌آوری فاضلاب ساخته شده که بچه‌ها کمتر به آن سو می‌روند اما آن شب 2 پسربچه ناگهان به سوی مخزن رفتند.

درحالی‌که 2 کودک مشغول بازی در آنجا بودند روی سقف مخزن رفتند اما ناگهان سقف ریزش کرد و آنها داخل مخزن فاضلاب سقوط کردند. هیچ‌کس این صحنه را ندید تا به کمک بچه‌ها برود و 2 پسربچه در آنجا با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند.
ساعتی از این حادثه گذشته بود، اما هیچ‌کس از حادثه هولناکی که رخ داده بود اطلاع نداشت.

از سویی والدین کودکان وقتی متوجه غیبت آنها شدند همه جا را برای پیدا کردن‌شان زیر پا گذاشتند تا اینکه به مدرسه رسیدند و با سقف فرو ریخته مخزن فاضلاب روبه‌رو شدند و در ادامه متوجه شدند هر دو پسر بچه داخل مخزن سقوط کرده‌اند. هرچند دقایقی بعد 2 پسربچه توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند اما هر دو جان خود را از دست داده بودند.

مجید کاریزنویی، بخشدار کوهسرخ در این‌باره به ایرنا گفت: اغلب محوطه‌های مدارس روستایی پس از تعطیلی باز هستند و جوانان و نوجوانان برای ورزش از آنها استفاده می‌کنند. در مدرسه روستای سنجدک هم با وجود اینکه سازه مدرسه مناسب است ولی به‌دلیل بالا بودن سطح آب منطقه باید از مخزن فاضلاب (سپتیک) استفاده شود و چاه جذبی برای فاضلاب مناسب نیست.

وی ادامه داد: مسئول آموزش و پرورش به همراه مسئول حراست این اداره از مدرسه بازدید کرده و دستور حصارکشی اطراف سپتیک صادر شده است و تحقیقات تکمیلی درباره وقوع این حادثه تلخ همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید