• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 29 فروردین 1398
کد مطلب : 52922
+
-

بازسازی نوتردام،عامل اتحاد فرانسوی‌ها

دولت فرانسه، از معماران سراسر دنیا دعوت کرده تا طرح‌های خود را برای ساخت یک مناره جدید برای کلیسای جامع نوتردام ارائه بدهند.
به‌گزارش آسوشیتدپرس، امانوئل مکرون گفته است که این بنا، «زیباتر از گذشته» بازسازی خواهد شد. او دیروز در سخنرانی گفت باید از این فاجعه استفاده کنیم و چیزی که ما را متحد می‌کند را پیدا کنیم.
ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه به خبرنگاران گفته است که دولت امیدوار است «یک مناره جدید با تکنیک‌ها و چالش‌های عصر جدید» ساخته شود. مکرون گفته که امیدوار است کار بازسازی این بنا طی 5سال تمام شود. این در حالی است که برخی کارشناسان هشدار داده‌اند احتمال دارد کار بازسازی این بنا، دهه‌ها طول بکشد. مکرون درباره بازسازی این بنا گفته است: «ما کارهای زیادی داریم که باید انجام بدهیم. ما کلیسای جامع نوتردام را بازسازی خواهیم کرد و حتی آن را زیباتر از گذشته خواهیم ساخت. ما می‌توانیم این کار را بکنیم و یک‌بار دیگر، برای این کار بسیج خواهیم شد.»
موج کمک‌های مالی از فردای آتش‌سوزی شروع شد. به گزارش بی‌بی‌سی، ‌تا حالا 800میلیون یورو از سوی برخی شرکت‌های بزرگ و ثروتمندان فرانسوی برای بازسازی این بنای تاریخی اهدا شده است.
نخست‌وزیر فرانسه گفته است: هر یوروی اهدایی برای بازسازی کلیسا، صرفا برای این کار هزینه خواهد شد و از کاهش مالیات افرادی که به بازسازی این بنا کمک مالی می‌کنند خبر داده است.
بعد از فروکش کردن آتش، تخمین آسیب‌های وارده به این ساختمان تاریخی شروع شده اما کارشناسان معتقدند برای ارزیابی نهایی میزان خسارت، ‌به زمان بیشتری نیاز است. ساختمان اصلی این بنا، که دو برج ناقوس را هم شامل می‌شود، در بازه‌ای 15 تا 30دقیقه‌ای و با تلاش 400 آتش‌نشان فرانسوی از خطر فروپاشی نجات پیدا کرد. رئیس‌جمهور فرانسه، از این افراد به‌خاطر قبول «خطر‌های بالقوه» در راه نجات کلیسای جامع نوتردام تشکر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید