• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 29 فروردین 1398
کد مطلب : 52911
+
-

معلم قلابی زندانی آزاد می‌کرد

معلم قلابی زندانی آزاد می‌کرد

مرد جوان در دادسراهای تهران پرسه می‌زد و با شناسایی خانواده زندانیان، خودش را معلم جا می‌زد تا در ازای آزاد کردن زندانیان از آنها کلاهبرداری کند.
به گزارش همشهری، چند روز پیش مردی 40ساله با در اختیار داشتن مدارک به شعبه چهارم دادیاری دادسرای ویژه سرقت رفت تا با سپردن فیش حقوقی، کفیل یک سارق شده و او را آزاد کند. او مدعی شد که معلم آموزش و پرورش است و در یکی از مدارس حوالی پاکدشت تدریس می‌کند. او مدارکش را تحویل داد و دادیار نگاهی به آن انداخت اما پی برد که مرد جوان همین چند روز پیش کفیل یک زندانی دیگر شده بود. دادیار زیرک به او مشکوک شد و دستور بررسی مدارک او را صادر کرد. در ادامه و با انجام تحقیقات مشخص شد که مدارکی که مرد جوان برای آزادی سارق به دادسرا داده، جعلی است. از سوی دیگر با استعلام از آموزش و پرورش مشخص شد که وی به دروغ خودش را معلم جا زده است. با افشای این حقیقت، ‌قاضی پرونده دستور بازداشت معلم قلابی را صادر کرد.

در جریان بازجویی از این مرد معلوم شد که وی در مدت 4‌ماه اخیر ضامن 21زندانی شده و با مدارک جعلی تمام آنها آزاد شده بودند. متهم در تحقیقات گفت: به‌دلیل مشکلات مالی که داشتم نقشه کشیدم تا از این طریق از خانواده زندانیان کلاهبرداری کنم. من مدتی قبل از یکی از دوستانم که سابقه جعل و کلاهبرداری دارد، شگرد جعل مدارک را یاد گرفتم. سپس مدارک جعلی درست کردم و خودم را معلم جا زدم. وی ادامه داد: در دادسراهای مختلف تهران پرسه می‌زدم و خانواده زندانیانی را شناسایی می‌کردم که در جست و جوی کفیل بودند تا زندانی‌شان را آزاد کنند. خیلی از آنها زمان زیادی نداشتند و اگر تا ظهر ضامن پیدا نمی‌کردند زندانی‌شان یک شب بیشتر بازداشت می‌ماند. به همین دلیل در جست و جوی کفیل بودند و پول خوبی پرداخت می‌کردند. معمولا زندانیانی که نیاز به کفالت 10تا 60میلیونی داشتند حاضر می‌شدند بین 200تا 500هزارتومان پول پرداخت کنند. من هم مدارک جعلی مانند کارت، فیش حقوقی و حکم کارگزینی تحویلشان می‌دادم و دستمزدم را می‌گرفتم تا اینکه آخرین بار با زیرکی دادیار پرونده دستم رو شد.

این متهم با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفته و تحقیقات برای شناسایی جرایم احتمالی دیگر ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید