• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 28 فروردین 1398
کد مطلب : 52811
+
-

بخشش 2 قاتل قلعه گنجی پای چوبه دار


2 جوان از 2 طایفه در قلعه گنج که در جریان درگیری هر کدام، یک نفر از طایفه مقابل را به قتل رسانده بودند از سوی اولیای دم مقتولان بخشیده شدند تا بین این 2 طایفه صلح و سازش ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، ماجرای درگیری، بین اعضای 2 طایفه میرزایی و برقی در قلعه گنج واقع در استان کرمان به چند سال قبل بر می‌گردد. اعضای این 2 طایفه مدت‌ها بود که با یکدیگر اختلاف داشتند تا اینکه یک روز کار به زد و خورد کشیده شد و در این بین جوانی از اعضای طایفه میرزایی جوان دیگری از طایفه برقی را به قتل رساند. این حادثه آتش اختلاف بین این 2 طایفه را شعله‌ور کرد تا جایی که با ادامه یافتن درگیری‌ها این بار یکی از جوانان طایفه برقی دست به جنایت زد و یکی از اعضای طایفه میرزایی را به قتل رساند. در چنین شرایطی بود که 2 قاتل دستگیر و در دادگاه کیفری یک شهرستان جیرفت محاکمه و به قصاص محکوم شدند. اولیای دم مقتولان برای اجرای حکم قصاص اصرار داشتند اما با گذشت ماه‌ها از وقوع این دو جنایت با پادرمیانی بزرگان هر دو خانواده حاضر به بخشش قاتلان شدند تا صلح و سازش در بین این 2 طایفه برقرار شود.

سجاد افشارمنش، دادستان عمومی و انقلاب قلعه گنج در این‌باره گفت: طی یک اقدام خداپسندانه و با ایجاد صلح و سازش بین 2طایفه میرزایی و برقی و گذشت اولیای دم، 2جوان پای چوبه دار از قصاص رهایی یافتند. وی ادامه داد: پس از رسیدن پرونده به واحد اجرای احکام با رایزنی دادستانی، امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان قلعه گنج و با همکاری سران طوایف و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در روز اجرای حکم، در اقدامی خداپسندانه اولیای دم از هر 2طایفه نسبت به قاتلان اعلام رضایت کردند و اجرای حکم در زندان جیرفت متوقف شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید