• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 28 فروردین 1398
کد مطلب : 52772
+
-

حمایت شورای شهر از استارتاپ‌ها

هوشمند
حمایت شورای شهر از استارتاپ‌ها


مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان نشست هم‌اندیشی مدیران سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری تهران، از لزوم نوزایی و نوآوری در روش‌های تامین بودجه سخن گفت و ضمن تأکید بر عدم‌شهرفروشی گفت: همانگونه که طبیعت نو می‌شود زمان آن رسیده که با انتخاب شیوه‌های نو برای تامین بودجه، از شهرفروشی جلوگیری کرده و سرمایه‌گذاران را برای مشارکت در توسعه شهر دعوت کنیم.بهترین روش، هوشمندسازی شهر با جلب مشارکت استارتاپ‌ها ست که مورد حمایت شورای شهر تهران نیز هست.

به‌گزارش شهرنوشت، مرتضی الویری در منطقه17 تهران حضور یافت و با تقدیر از روش‌های جلب سرمایه‌گذار گفت: باید با شفافیت، شجاعت و عدم‌مرکزگرایی از سرمایه‌گذاری و فعالیت استارتاپ‌های جوانان در زمینه هوشمندسازی شهر، حمایت کرد تا ظرفیت‌های شهر در گردشگری توسعه یابد که این امر در برنامه سوم توسعه شهر تهران لحاظ شده و مورد حمایت شورای پنجم شهر تهران است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با تأکید بر افزایش هزینه‌های شهر و جایگزینی روش‌های تامین بودجه گفت: یکی از مشکلات اساسی و همیشگی شهرداری، تامین بودجه لازم است. همیشه در شهرداری با کمبود بودجه مواجهیم. بودجه امسال نسبت به بودجه سال97 رشد بسیار کمی دارد. در سال قبل نزدیک به 660میلیارد تومان ماهانه به‌عنوان حقوق و دستمزد پرداخت شده که این میزان در سال‌جاری با تغییرات به‌وجود آمده در میزان دریافتی مطابق با نظر دولت محترم، به ماهانه 850میلیارد تومان خواهد رسید. بودجه نسبت به قبل تغییر چندانی نداشته اما هزینه‌ها بیشتر شده و باید گفت برای اداره شهر کمبودهایی هست که باید با شیوه‌های جدیدی آن را تامین کرد.

الویری با تکیه بر لزوم توجه به شیوه‌های نوین برای جلب سرمایه‌گذاری گفت: ذهن ما عادت کرده به چیزهای سنتی فکر کند و در واگذاری و برون سپاری تنها به ساخت‌وساز توجه کند.

باید توجه داشت که در عرصه کنونی اطلاعات و ارتباطات، هوشمندسازی شهر در حوزه‌های مختلف هزینه‌ها را پایین می‌آورد و با هزینه‌های کمتر، کارهای بیشتری می‌توان انجام داد که مورد اقبال بیشتر شهروندان نیز باشد تا زندگی مردم را متحول کند. در این زمینه بخش خصوصی به خوبی می‌تواند ورود پیدا کرده و امور را به بهترین شکل انجام دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، تهران را بهشت سرمایه‌گذاری خواند و تصریح کرد: با شجاعت در واگذاری امور، خلاقیت، شفافیت در قوانین و روش‌ها می‌توان گفت که تهران به بهشت سرمایه‌گذاری در کشور تبدیل خواهد شد. مهم‌ترین رویکرد آن نیز هوشمندسازی شهر و بهره‌گیری از توان استارتاپ‌های جوان در حوز‌های متنوع خواهد بود. در زمینه توریسم نیز استارتاپ‌ها می‌توانند ورود کنند تا تهران به جایگاه واقعی خود در زمینه گردشگری شهری برسد و بتواند ظرفیت‌های مختلف شهر را فعال کند.

عضو شورای شهر در پاسخ به اثرگذاری استارتاپ‌های جوان در حوزه فضای سبز و... تصریح کرد: این فعالیت‌ها مورد تأیید شورای شهر است و در برنامه سوم به‌طور مشخص به این مسئله پرداخته شده است. استارتاپ‌ها هزینه کمی برای شهرداری دارند و اما می‌توانند خروجی خیلی خوبی برای شهر داشته باشند؛ این کاملا مورد قبول شورای شهر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید