• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 28 فروردین 1398
کد مطلب : 52761
+
-

نخستین پرواز رسمی «کوثر»

عکس خبر
نخستین پرواز رسمی «کوثر»


مرحله تمرینی رژه جنگنده بمب‌افکن‌های نیروی هوایی ارتش برای ایجاد آمادگی جهت شرکت در رژه هوایی ٢٩فروردین سالروز ارتش، صبح روز گذشته با حضور امیر خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید لشگری تهران برگزار شد. در تمرین هوایی روز گذشته، جنگنده کوثر برای نخستین‌بار بر فراز مرقد امام(ره) به پرواز درآمد.

این جنگنده یک نمونه ایرانی شده از هواپیمای اف۵ است که علاوه بر مدرن‌سازی‌ و نزدیک کردن آن به تکنولوژی جنگنده‌های روز دنیا، بخش‌های مختلفی از آن در داخل کشور بومی‌سازی‌ شده و برای تامین نیازهای نیروهای مسلح، بسیار مفید و ایجاد زنجیره تولید آن در کشورمان، بسیار قابل تحسین است.

به‌گزارش مشرق، «کوثر» مهم‌ترین عضو از خانواده تولیدات صنعت هوایی نیروهای مسلح و نتیجه نزدیک به ۳دهه تلاش برای توسعه توان هواپیماسازی در کشور محسوب می‌شود. کوثر دارای مزیت‌هایی همچون معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک، کنترل آتش با استفاده از شبکه‌های داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل4 و بهره‌گیری از فناوری نمایشگرهای چندمنظوره تمام دیجیتال است.

این جنگنده اواخر مرداد سال گذشته با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهور رونمایی شده بود.رژه هوایی جنگنده‌های نیروی هوایی ٢٩فروردین‌ماه برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید