• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 28 فروردین 1398
کد مطلب : 52747
+
-

مناقشه درباره حزب جمهوری اسلامی در مجلس

حاشیه سیاست
مناقشه درباره حزب جمهوری اسلامی در مجلس


روز گذشته یکی از نمایندگان جبهه پایداری در مجلس اظهاراتی را درباره حزب جمهوری اسلامی که چهره‌هایی مثل آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله خامنه‌ای، محمد جواد باهنر، هاشمی رفسنجانی و سیدعبدالکریم موسوی از مؤسسان آن بودند، به زبان آورد که در نوع خود عجیب بود. محمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی، مدعی شد: مشکل حزب جمهوری اسلامی آن بود که نمی‌دانستند که آیا باید از دستورات ولی فقیه اطاعت کنند یا اینکه دستورات حزب در اولویت قرار گیرد.

این اظهارات ابطحی با واکنش جبار کوچکی نژاد همراه شد که در پاسخ وی گفت: آقای ابطحی الفاظی را برای احزاب به‌کار برد که درست نیست. اگر حزب جمهوری اسلامی نبود مشخص نبود که چه بر سر انقلاب می‌آمد و شهدایی چون بهشتی و باهنر هم از اعضای حزب جمهوری بودند و اگر برخی از احزاب نتوانستند به‌خوبی عمل کنند، نباید عملکرد سایر احزاب را زیر سؤال برد. علی لاریجانی در پاسخ به اظهارات ابطحی درباره حزب جمهوری اسلامی گفت: حزب جمهوری اسلامی یک حزب اسلامی بود و در داخل خودش با ولایت فقیه مشکلی نداشت و مشکل این حزب اصلا این نبود و رهبران آن تابع ولایت فقیه بودند و مشکلات دیگری برای این حزب به‌وجود آمد. این تنها حاشیه روز گذشته در مجلس شورای اسلامی نبود.

 درپی مخالفت مجلس با تعیین حداقل سهم زنان در لیست احزاب برای شرکت در انتخابات مجلس، تعدادی از زنان نماینده متن مشترکی را توییت کردند. به گزارش جماران، پروانه مافی و فاطمه سعیدی در حساب توییتری خود نوشتند: مخالفت مجلس با افزایش مشارکت سیاسی زنان، بیش‌از همه نشانگر فاصله عمیق کشور تا توسعه‌یافتگی بود. ضمن تقدیر از نگرش ٦٣ نماینده مرد موافق، اما اغلب مخالفان، زنان را با این پرسش جدی مواجه کردند که آیا با شعار و عمل متناقض آنان، می‌توان به بهبود وضعیت زنان و توسعه کشور امیدوار بود؟ ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس در تذکری به رئیس‌جمهور از او سؤال کرده‌اند با وجود تشکیل پرونده کیفری و ممنوع‌الخروج شدن آقای پورحسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌، علت ممانعت از عزل ایشان چیست؟ 

این خبر را به اشتراک بگذارید