• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 28 فروردین 1398
کد مطلب : 52754
+
-

کوتاه از سیاست

کوتاه از سیاست
کوتاه از سیاست






      شاید لیست ندهیم
عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره یادداشت اخیر سعید حجاریان مبنی بر حضور مشروط اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس به ایرنا گفت: برای جلب حضور مردم در انتخابات ضروری است که تردید عمومی از بین برود و برای این کار باید نظارت استصوابی و مجاری ورود چهره‌های برابر و توانمند برای قانونگذاری اصلاح شود. اگر حاکمیت تردید عمومی برای حضور در انتخابات را از بین نبرد، نه مشارکت چندانی در انتخابات وجود خواهد داشت و نه اصلاح‌طلبان فهرست مورد حمایت خود را به شکل گذشته ارائه می‌دهند.

      پاسخ روحانی به وعده وزیر زن
معاون سابق روحانی در امور زنان و خانواده درباره انتخاب وزیر زن در دولت به رویداد24گفت: ما چندباری که با ایشان صحبت کردیم به ما گفتند هیچ‌گاه نگفتم وزیری را از میان زنان انتخاب می‌کنم که اکنون خلف‌وعده کرده باشم. ما نیز نتوانستیم هیچ مستندی در این‌باره پیدا کنیم. شهیندخت مولاوردی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ارتقای حقوق زنان در دولت تدبیروامید افزود: معتقدم ریل‌گذاری خوبی انجام شد و با مجموعه شرایطی که بر دولت یازدهم حاکم بود، ما این حق را به رئیس‌جمهور می‌دادیم که تا حدودی این امر محقق نشود.

      اتهام تروریست مثل اتهام فتنه‌گر
علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت با اشاره به اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران در صفحه توییتری خود نوشت: «اتهام تروریست بودن به سپاه مثل اتهام فتنه‌گربودن به اصلاح‌طلبان است. اینها براساس میهن‌دوستی و از موضع منافع‌ملی بی‌درنگ اتهام آمریکا به سپاه را محکوم کردند اما این دوستان 10 سال است با این اتهام علیه اصلاح‌طلبان تبلیغ و فشار و تضییقات شدیدی را متوجه آنها کرده و هنوز هم می‌کنند.»

      مردم به‌دنبال خط سوم هستند
اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه به خبرآنلاین گفت: امروز دیگر مردم به آن معنای قدیم به اصلاح طلبی و اصولگرایی توجهی ندارند. مردم به‌دنبال خط سومی هستند که خوانا باشد. منظور ما ایجاد جریان سوم نیست بلکه منظور ما دولتی همچون زمان دولت آقای رجایی است که همه در آن حضور داشتند و اصلاً این‌گونه بازی‌ها وجود نداشت.

      دادگاه ویژه رفع موانع تولید تشکیل شود
محمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر پیشنهاد داده دادگاهی تحت عنوان دادگاه ویژه رفع موانع تولید تشکیل شود. به گزارش ایسنا، وی گفت: مانع‌تراشان کاری کرده‌اند که صاحبان مشاغلی که با راه انداختن کسب و کار ده‌ها نفر را شاغل می‌کنند، گرفتار انواع و اقسام موانع و بوروکراسی‌های پیچیده اداری و زیرمیزی‌ها می‌شوند. اگر دادگاهی برای شکایت بخش خصوصی راه‌اندازی شود، مشکلات آنان رفع می‌شود.

      نظر سردار جلالی درباره FATF
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: نخستین الزام برای «رونق تولید» این است که مسئولان ما جنگ اقتصادی را باور کنند و بپذیرند که ما درحال جنگ هستیم، باور به این معنا که بدانیم و یقین داشته باشیم که اگر یک جنسی که مشابه داخلی دارد را بخریم پول آن در جیب دشمن می‌رود. به گزارش ایسنا، سرتیپ غلامرضا جلالی همچنین با اشاره به بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر در شرایط جنگ به دشمن کمک کنم، یعنی به کشور خیانت کرده‌ام، باور به این داشته باشیم که ما در جنگ اقتصادی هستیم، یعنی اعطای اجازه اشراف اطلاعاتی به سامانه‌های مالی و بانکی و اقتصادی ما از طریق FATF و پالرمو خیانت است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید