• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 27 فروردین 1398
کد مطلب : 52668
+
-

درخواست از اروپا برای رد پیشنهاد ترامپ درباره خاورمیانه

اروپا
درخواست از اروپا برای رد پیشنهاد ترامپ درباره خاورمیانه

25نفر از مقامات رده‌بالای سابق اروپا، در نامه‌ای به اتحادیه اروپا طرح جانبدارانه دولت دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه را محکوم کرده‌اند و خواستار آن شده‌اند که اگر این طرح عدالت را نسبت به فلسطینی‌ها لحاظ نمی‌کند، رد کنند.
این نامه که در اختیار گاردین، دولت‌های اروپایی و اتحادیه اروپا قرار داده شده، توسط چهره‌های سرشناسی امضا شده است. 25امضاکننده این نامه وزرای خارجه کشورهای اروپایی هستند که 6نفر از آنها نخست‌وزیران سابق و 2نفر از آنها دبیرکل‌های ناتو بوده‌اند. در این نامه که خواستار پایبندی به ایده 2 کشور اسرائیلی و فلسطینی در خاورمیانه است آمده است: «وقت آن رسیده که اروپا از پارامترهای اصولی ما در صلح بین اسرائیل-فلسطین حمایت کند.» امضاکنندگان این نامه که در میان آنها افرادی مانند خاویر سولانا، جک استراو، زیگمار گابریل، کارل بیلت و دیوید میلیبند دیده می‌شود و توصیه کرده‌اند که اروپا باید هر طرحی را که تشکیل کشور فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس را تضمین نمی‌کند رد کند.
در بخشی از این نامه، از به رسمیت شناخته شدن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل انتقاد شده و آمده است: «متأسفانه، ‌دولت فعلی آمریکا از سیاست دیرپای این کشور فاصله گرفته است. واشنگتن، همچنین «بی‌تفاوتی ناراحت‌کننده‌ای را نسبت به توسعه ساخت شهرک‌های اسرائیلی» در کرانه باختری نشان داده است و صدها هزار میلیون دلار کمک به فلسطینی‌ها را قطع کرده. این اقدام، ‌از نظر امضاکنندگان نامه، «قمار با امنیت و ثبات چند کشوری است که پشت درهای اروپا قرار دارند».

این خبر را به اشتراک بگذارید