• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 27 فروردین 1398
کد مطلب : 52662
+
-

ارسال ۱۸ هزار بسته لوازم خانگی به مناطق سیل‌زده

گزارش
ارسال ۱۸ هزار بسته لوازم خانگی به مناطق سیل‌زده

ارسال و اهدای ۱۸هزار بسته لوازم خانگی به مردم استان‌های سیل‌زده توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آغاز شد.
به گزارش میزان، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آیین ارسال ۱۸هزار بسته لوازم خانگی به استان‌های سیل‌زده کشور، حضور این ستاد را در کنار مردم سیل‌زده، منسجم و همیشگی اعلام کرد. محمد مخبر افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با ایجاد پایگاه در ۸ استان سیل‌زده کشور، انواع نیاز‌های اولیه و ضروری این مناطق ازجمله چادر، پتو، آب، غذای گرم و سرد، چکمه و هر چه که مورد نیاز بوده را تأمین و به این مناطق ارسال کرده است که این روند همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: به مردم سیل‌زده وعده کرده بودیم که از لحظه‌ حادثه تا زمانی که به منازل‌شان بازگردند و مستقر شوند در کنارشان باشیم؛ به همین دلیل، علاوه بر کارهایی که تا به امروز انجام شده است، ۴ مأموریت مهم را نیز برای خودمان تعیین کرده‌ایم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در تشریح این ۴ مأموریت توضیح داد: تأمین بخشی از لوازم خانگی از دست‌رفته در سیل، جبران خسارت ناشی از تلف‌شدن دام‌ها در اثر سیل، تهیه و توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده و ایجاد اشتغال در این مناطق، مأموریت‌های تعریف‌شده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.
مخبر ادامه داد: روز گذشته نخستین محموله، شامل ۴هزار بسته لوازم خانگی شامل یخچال، گاز، قالی، پتو و ظرف و ظروف و دیگر اسباب مورد نیاز مردم سیل‌زده برای زندگی به استان گلستان ارسال ‌شد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در توزیع این بسته‌ها دخالتی ندارد و این مسئولیت را به استاندار و ائمه‌ جمعه محول کرده است.
وی با اشاره به توزیع ۴هزار بسته‌ لوازم التحریر میان دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده‌ استان گلستان، از ارسال بسته‌های لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان سایر استان‌های سیل‌زده نیز خبر داد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تأکید بر اینکه اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار در مناطق سیل‌زده را به‌عنوان رسالت اصلی خود هدف‌گذاری کرده‌ایم، اظهار داشت: در استان گلستان به محض آرام شدن اوضاع و استقرار مردم در خانه‌های‌شان فرایند ایجاد ۳ هزار طرح اشتغال‌زایی را در قالب طرح‌های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آغاز خواهیم کرد و این روند در سایر استان‌ها نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.
وی به ساماندهی گروه‌های جهادی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اشاره و خاطرنشان کرد: از ۳ سال پیش گروه‌های جهادی را ساماندهی کردیم که امروزه برخی از آنها به شکل مستقیم با ما کار می‌کنند و بعضی دیگر از کمک‌های ستاد بهره‌مند می‌شوند. همه‌ این گروه‌ها در جریان وقوع سیل در کشور دورهم جمع شدند و یک هم‌افزایی گسترده و مؤثر میان آنها رخ داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید