• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 فروردین 1398
کد مطلب : 52509
+
-

بازگشت کرکس به «لشگردَر» ملایر

بازگشت کرکس به «لشگردَر» ملایر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ملایر گفت: به‌دنبال بارندگی‌های اخیر و پرآب‌شدن چشمه‌های منطقه حفاظت‌شده «لشگردَر» پس از 20سال کرکس، یکی از گونه‌های پرندگان شکاری لاشخور به این منطقه بازگشت.
مجید شعبانلو در گفت‌وگو با ایرنا با اعلام اینکه تا پیش از خشکسالی این گونه پرنده در منطقه مشاهده می‌شد، افزود: با خشک‌شدن چشمه‌ها و خشکسالی طی چند سال اخیر، این پرنده در منطقه لشگردر مشاهده نشده بود. 
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ملایر بارندگی‌های بهاری را برای این منطقه بسیار مساعد دانست و گفت: بیش از 15دهنه چشمه در منطقه حفاظت‌شده لشگردَر وجود دارد که با بارندگی‌های اخیر پرآب شده‌اند.
وی با بیان اینکه بارندگی و سیلاب مشکل خاصی را برای گونه‌های جانوری منطقه ایجاد نکرد، افزود: سیلاب بیشتر در مناطق پایین‌دست منطقه اتفاق افتاد و گونه‌های جانوری به‌دلیل قرار‌گرفتن در نقاط بالایی منطقه، آسیب ندیدند.
 منطقه حفاظت‌شده «لشگردَر» با وسعت 15542هکتار در مجاورت شرق و جنوب شرقی ملایر واقع شده است و از سال 1363به‌عنوان منطقه شکار ممنوع و در اسفند سال‌1369با تصویب شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست به عنوان «منطقه حفاظت‌شده» اعلام شد. این منطقه حفاظت‌شده در 90کیلومتری همدان واقع شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید