• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 فروردین 1398
کد مطلب : 52471
+
-

حمله صالحی امیری به فدراسیون دوچرخه‌سواری

حمله صالحی امیری به فدراسیون دوچرخه‌سواری

فدراسیون دوچرخه‌سواری و کمیته ملی المپیک در جاده یکطرفه درگیری و تنش افتاده‌اند. داستان از انتقاد خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری از کمیته ملی المپیک شروع شد و در نهایت با بیانیه تند کمیته المپیک علیه مدیریت فدراسیون ادامه یافت. قمری، رئیس فدراسیون گفته بود که برای مسابقات آسیایی به دفتر صالحی امیری ،رئیس کمیته المپیک رفته و از او خواسته که به این اعزام کمک مالی کند اما رئیس کمیته المپیک نپذیرفته است. قمری به ایسنا گفته بود: «هفته گذشته طی جلسه‌ای با رئیس کمیته ملی المپیک درخصوص وضعیت مالی تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری نشستی داشتم و از ایشان درخواست کمک مالی کردم که متأسفانه به درخواست ما پاسخ منفی داده شد و اعلام کردند که نمی‌توانند برای اعزام تیم به مسابقات قهرمانی آسیا و تأمین هزینه‌های تیم به ما کمک کنند. متأسفانه نمی‌دانم کمیته المپیک در چه شرایطی باید به ما کمک مالی کند؟! خود آقایان می‌دانند که گرانی بلیت و هزینه‌های اسکان تا چه اندازه به ما فشار آورده و انتظار داشتیم کمیته ملی المپیک در این مقطع کنار فدراسیون باشد که آقای صالحی امیری اعلام کردند نمی‌توانند کمکی به فدراسیون دوچرخه‌سواری در این مقطع داشته باشند.» پس از این گفت‌وگو بود که فدراسیون دوچرخه‌سواری اعلام کرد اگر پولی پرداخت نشود، تیم ملی به مسابقات آسیایی اعزام نمی‌شود. نکته مهم در این گفت‌وگو دوگانه‌سازی‌ بود که قمری سعی داشت میان وزارت ورزش و کمیته المپیک ایجاد کند؛ او گفته بود که وزارت ورزش برای پرداخت پول برای این اعزام قول‌هایی داده است. 
بعد از این سخنان اما یکباره اعضای تیم ملی دوچرخه‌سواری به انتقاد از وضعیت موجود پرداختند و در مورد اعزام نشدن تیم مصاحبه کردند. مهدی سهرابی، رکابزن ملی‌پوش باسابقه ایران با اشاره به اینکه ملی‌پوشان انتظار زیادی ندارند و حداقل کاری که برای یک تیم می‌توان انجام داد اعزام به مسابقات است در غیراین صورت درِ ورزش را تخته کنند بهتر است، در گفت‌وگو با ایسنا گفته است: «ملی‌پوشان انتظار زیادی ندارند و از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک امکاناتی نخواسته‌اند و اگر قرار بود وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تمام امکانات را فراهم کند آن موقع می‌خواستند چه‌کار کنند؟»
در چنین فضایی اما کمیته المپیک در بیانیه‌ای که پیش از این سابقه نداشته است از نحوه مدیریت فدراسیون انتقاد کرده است. در بخشی از این بیانیه برای نخستین‌بار رشته دوچرخه‌سواری به‌عنوان ناکام‌ترین رشته ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی معرفی شده است: «فدراسیون دوچرخه‌سواری سال گذشته و در بازی‌های آسیایی جاکارتا برخلاف پیش‌بینی و قول‌هایی که به کادر سرپرستی داده بود، به زعم کارشناسان ورزش، ضعیف‌ترین نتیجه کاروان را گرفت و نشان داد که هیچ برنامه‌ریزی مدون و شناخت درستی از وضعیت تیم‌های خود نداشته و ندارد. کمیته ملی المپیک با وجود کسب نتیجه منفی این رشته در بازی‌ها، بر حسب وظیفه اخلاقی به حمایت خود از رئیس فدراسیون تا پایان سال ۹۷ ادامه داد و تمام کمک‌های پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده را به‌حساب فدراسیون واریز کرد.» در پایان این بیانیه اما کمیته المپیک گفته است در طول سال گذشته 737میلیون تومان به دوچرخه‌سواری پرداخت کرده است و هشدار داده که «مشخص است که رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری قصد دارد ناکامی قطعی این رشته طی یک‌سال اخیر را با فرافکنی و اظهارات غیرواقع، متوجه نهادهای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کرده و سوءمدیریت خود را انکار کند.»
با توجه به قدرت صالحی امیری در دستگاه ورزش کشور و لحن بیانیه کمیته المپیک آیا خسرو قمری به ریاستش در فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه خواهد داد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید