• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 25 فروردین 1398
کد مطلب : 52280
+
-

آغاز یک پایان

6 فیلم سینمایی در آخرین فصل از سریال پربیننده بازی تاج و تخت

تلویزیون
آغاز یک پایان

آرش نهاوندی/مترجم

هشتمین و آخرین فصل سریال حماسی - فانتزی و پرطرفدار تاج و تخت که توسط شبکه کابلی اچ بـی‌او تـولــیـد شـده 14آوریل 2019(25فروردین) برای نخستین بار پخش خواهد شد.
فیلمبرداری این فصل از سریال در 23اکتبر 2017آغاز شد و ژوئیه 2018به پایان رسید. دیوید بینوف و دی بی‌ویز مدیران اجرایی هشتمین فصل تاج و تخت بودند. نام کارگردانان این فصل نیز در سپتامبر 2017اعلام شده بود. میگل ساپونچنیک که پیش‌تر قسمت‌های«هدیه»، «خانه‌ سخت» و «بادهای زمستانی» از فصل‌های پنجم و ششم را ساخته بود، کارگردانی دو قسمت از فصل هشتم تاج و تخت را بر عهده دارد. دیوید ناتر که دو قسمت هر کدام از فصل‌های دوم، سوم و پنجم را ازجمله «باران‌های کاستامر» و «ترحم مادر» کارگردانی کرده بود، نیز کارگردانی 3 قسمت از فصل هشتم را عهده‌دار است. آخرین قسمت فصل هشتم تاج و تخت نیز توسط بنیوف و ویز ساخته شده است. این دو نفر که از مدیران اجرایی سریال نیز هستند، پیش‌تر هر یک کارگردانی یک قسمت از سریال تاج و تخت را به‌عهده داشتند. 
بنیوف و ویز در پنلی که در فستیوال جنوب از جنوب غربی برگزار  شد اعلام کردند که نویسندگان قسمت‌های فصل هشتم سریال تاج و تخت دیوید هیل و برایان کاگمن خواهند بود. البته دیوید هیل نویسندگی قسمت اول و برایان کاگمن نویسندگی قسمت دوم را عهده‌دار خواهد بود و نگارش مابقی قسمت‌های فصل هشتم را نیز این دو نفر انجام خواهند داد.  در فصل هشتم تاج و تخت نیز پیتر دینکلج در نقش تیریون لانیستر و نیکلاج کاستر والداو در نقش جیمی لانیستر ظاهر خواهند شد. لنا هدی نیز در نقش سرزی لانیستر بازی خواهد کرد. 
پیش‌تر یکی از مدیران اجرایی درباره فصل هشتم سریال تاج و تخت گفته بود که این فصل از سریال همچون ۶ فیلم سینمایی است که عوامل اجرایی سریال، 6فیلم بی‌نظیر را خلق کرده‌اند. 
پیش‌تر این نگرانی در میان مدیران اچ بی‌او وجود داشت که با توجه به فاصله 20ماهه میان پخش فصل هفتم و هشتم سریال تاج و تخت، بینندگان این سریال پر طرفدار اقبال چندانی نسبت به فصل هشتم آن نشان ندهند. اما پخش تیزر این سریال در‌ ماه فوریه 2019(اوایل اسفند 97) نشان داد که نگرانی مدیران اچ بی‌او بی‌مورد بوده است، چرا که 81میلیون نفر تیزر این سریال را دیده بودند و از این نظر فصل هشتم سریال تاج و تخت رکوردی تاریخی از خود به جای گذاشته بود. این تعداد بازدید رکورد تعداد تماشای تیزرها و آنونس‌های سریال‌های شبکه اچ بی‌او در پلتفرم‌های دیجیتال مانند یوتیوب و توییتر را شکست. فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت دارای 6 قسمت است که از نظر تعداد قسمت‌ها کوتاه‌ترین فصل این سریال است، اما از سویی دیگر مدت پخش هر قسمت از فصل هشتم بازی تاج و تخت یک ساعت است. بنابراین از نظر زمانی این فصل از سریال طولانی‌ترین فصل سریال تاج و تخت محسوب می‌شود. 
زمستان اینجاست، ملکه قانونی، سقوط زمستان، اکسدوس، یخ و آتش و رؤیایی از بهار، نام‌هایی هستند که برای قسمت‌های فصل هشتم سریال تاج و تخت برگزیده شده است. 
پنجشنبه شب نیز شبکه تلویزیونی بی‌بی سی تصاویری از خروج بازیگران سریال بازی تاج و تخت از کاخ باکینگهام را هنگام تعویض گارد سلطنتی و نواخته شدن موسیقی این سریال پخش کرد. در تصاویری که این شبکه تلویزیونی نشان داد، مردم از حضور بازیگران سریال بازی تاج و تخت در کاخ باکینگهام بسیار شگفت‌زده به‌نظر می‌رسیدند. ملکه الیزابت دوم بریتانیا از علاقه‌مندان به این سریال است و در سال 2014گارد سلطنتی کاخ باکینگهام هنگام تعویض نگهبانی گارد سلطنتی موسیقی سریال بازی تاج و تخت را در محوطه بیرونی کاخ اجرا کرد. الیزابت دوم هیچ‌گاه علاقه خود را به سریال بازی تاج و تخت پنهان نکرد او حتی یک‌بار نیز از لوکیشن فیلمبرداری این سریال در بلفاست پایتخت ایرلند شمالی دیدار کرده بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید