• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 فروردین 1398
کد مطلب : 52154
+
-

مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان در امدادرسانی به سیل‌زدگان

کمیساریای عالی پناهندگان هزار چادر و سایر اقلام امدادرسانی موجود در انبار جهانی خود را از طریق پست هوایی وارد ایران کرد.
براساس گزارش دفتر کمیساریا در تهران، با توجه به جدی بودن وضعیت، کمیساریا با اقدامی سریع و با هماهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، منابع موجودش در ایران شامل پتو، تشک، وسایل آشپزخانه و گالن را جهت امدادرسانی در اختیار دولت قرار داده است. این کمک‌ها در اسرع وقت میان جمعیت‌هایی که بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند، ازجمله پناهندگان، توزیع خواهد شد.
تا‌کنون سازمان‌های ملی توانسته‌اند به افراد نیازمند، ازجمله اتباع خارجی، امدادرسانی کنند، با این حال، طبق گزارش‌های دریافت شده، 100هزار نفر در پایگاه‌های اسکان موقت به‌سر می‌برند و هزاران خانه آسیب دیده و یا به‌طور کامل نابود شده‌اند. 6 استان واقع در غرب ایران و هم‌مرز با عراق که بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند کماکان در وضعیت اضطراری قرار دارند. هزاران پناهنده ساکن این استان‌ها، عموما در مناطق شهری و در کنار جامعه میزبان زندگی می‌کنند.
کمیساریا از امدادرسانی فوری دولت ایران به پناهندگان و ایرانیان به‌طور یکسان سپاسگزار است و از مشارکت این دولت با کمیساریا و سایر آژانس‌های سازمان ملل در ایران قدردانی می‌کند. با توجه به پیش‌بینی‌های مبتنی بر بارش‌های سنگین بیشتر و جمعیت 10میلیونی آسیب‌دیده فعلی، کمیساریا برای حمایت از کمک‌رسانی‌های دولت، به‌خصوص در مناطق دارای جمعیت پناهنده، به همکاری‌های نزدیک با همتای اصلی خود، اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ادامه خواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید