• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
شنبه 24 فروردین 1398
کد مطلب : 52121
+
-

سقوط ۴۰درصدی تولید خودرو

خودرو
سقوط ۴۰درصدی تولید خودرو


براساس آمار ارائه شده توسط سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری مقدار تولید خودرو در ایران در سال2018 میلادی در ایران 40درصد کاهش یافته است اما به گفته وزیر صنعت مقدار تولید خودرو در ایران در سال قبل 70درصد رشد کرده است.

به گزارش آنلاین، براساس آمار ارائه شده توسط سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA)، شرکت‌های خودروسازی ایران در سال گذشته میلادی2018، یک میلیون و 340هزار دستگاه کاهش تولید داشته که در مقایسه با سال2017، 40درصد سقوط را تجربه کرده است. این میزان کاهش تولید، برجسته‌ترین سقوط صنعت کشور در قرن بیست‌و‌یکم است. 

با وجود این وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته تولید خودرو با وجود فشارهای اقتصادی و روانی از سوی دشمنان نظام و عناصر وابسته داخلی، 70درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی گفت: هدف دشمن و عناصر داخلی از فشار روانی و اقتصادی بر جمهوری اسلامی این بود که چرخه تولید و اقتصاد صنایع کلان در کشور ازجمله صنعت خودروسازی فلج شود. شرکت خودروسازی رنو در سال2017، با امضای یک قرارداد 150میلیون دلاری متعهد به تولید 150هزار خودرو در سال، در ایران شد. با وجود اینکه این قرارداد، بزرگ‌ترین معامله خودروی خارجی در ایران نامگذاری شده بود، مدیرعامل رنو، تیری بلور اعلام کرد که به‌دلیل تحریم‌های جدید آمریکا، از قرارداد خود صرف‌نظر خواهد کرد. اما در‌ماه گذشته، تهران اعلام کرد که این معامله هنوز به‌طور کامل منسوخ نیست و رنو قصد دارد به ایران بازگردد. فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت، در 14مارس گفت که یک مکانیسم جدید برای شرکت فرانسوی طراحی شده است که به‌موجب آن، با وجود تحریم‌های ایالات متحده، امکان تولید آن در ایران ادامه خواهد داشت. رنو این ادعا را نه تأیید و نه رد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید