• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 21 فروردین 1398
کد مطلب : 51980
+
-

سینما در برابر سیل

اسعدیان: فقط واسطه جمع‌آوری کمک‌ها به مردم هستیم

سینما
سینما در برابر سیل

هنرمندان سینما عصر جمعه برای کمک به سیل‌زدگان در سینما آزادی گرد هم می‌آیند.
در هفته‌های اخیر سیل آسیب‌های زیادی به مناطق مختلف ایران وارد کرده و مردم بسیاری را آواره کرده است. شمار تخریب‌ها به اندازه‌ای است که نهادهای دولتی و حکومتی به تنهایی نتوانند از پس انجام همه کار برآیند و پویشی عمومی برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان لازم است. خانه سینما در حرکتی شایسته روز جمعه این هفته از همه هنرمندان دعوت کرده است تا به سینما آزادی بیایند و کمک‌های خود را برای سیل‌زدگان اقصی‌نقاط ایران در آنجا جمع‌آوری کنند. حرکتی که شایسته است هنرمندان حوزه‌های دیگر نیز انجام دهند.
سراغ همایون اسعدیان، رئیس هیأت‌مدیره خانه سینما رفتیم تا جزئیات برنامه جمعه را از زبان او بشنویم. «برنامه «سیل مهربانی» عصر جمعه از ساعت14 تا 22 در سینما آزادی برگزار می‌شود. خانه سینما با همراهی جمعیت هلال‌احمر ایران و شهرداری تهران برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام می‌کند.»
اسعدیان با اشتیاق فراوان از طرح «سیل مهربانی» می‌گوید: «به همه هنرمندان و اعضای خانه سینما از بازیگران و کارگردانان تا فیلمنامه‌نویسان و تدوینگران فراخوان داده‌ایم و امیدواریم همه هنرمندان سینما روز جمعه به سینما آزادی بیایند و شاهد شکل‌گیری یکی از باشکوه‌ترین اجتماعات اهالی سینما در انجام یک حرکت عمومی برای کمک رساندن به هموطنان باشیم.» 
اما کمک‌هایی که در روز جمعه جمع می‌شود چگونه به‌دست مردم خواهد رسید؟ آیا خانه سینما خودش متولی رساندن کمک‌ها خواهد شد یا کمک‌ها از طریق شهرداری یا هلال احمر به‌دست سیل‌زدگان خواهد رسید؟ همایون اسعدیان می‌گوید: «از هلال‌احمر خواسته‌ایم که صندوق‌ها و دستگاه‌های کارتخوان خود را به سینما آزادی بیاورد تا همه کمک‌هایی که هنرمندان و مردم در آن روز انجام می‌دهند مستقیماً به‌حساب هلال‌احمر برود و به‌دست مردم سیل‌زده برسد. فقط واسطه جمع‌آوری کمک‌ها به مردم هستیم.»
در چنین شرایطی سفر سینماگران به مناطق سیل‌زده می‌تواند سبب تسلای خاطر بسیاری از مردم شود. آیا خانه سینما برنامه‌ای برای سفر کارگردانان و بازیگران به مناطق سیل‌زده دارد؟ رئیس هیأت‌مدیره خانه سینما می‌گوید: «بله، برای چنین برنامه‌هایی هم در خانه سینما بحث شده و در حال برنامه‌ریزی برای تدارک سفر هستیم. منتها این اتفاق‌ها باید کمی بعدتر و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید