• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 21 فروردین 1398
کد مطلب : 51958
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/z8Lr
+
-

مخالفت الجزایری‌ها با «سایه بوتفلیقه»

پارلمان الجزایر روز گذشته در نشستی با پذیرش استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه، رسما عبدالقادر بن صالح، رئیس مجلس امت (پارلمان الجزایر) را به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به‌مدت ۹۰ روز انتخاب کرد.
این تصمیم با موافقت هر دو بخش پارلمان الجزایر، اعم از شورای‌عالی قانونگذاری و مجلس نمایندگان اتخاذ شده و حمایت اکثریت نمایندگان از تمامی احزاب را به همراه دارد. البته تصمیم پارلمان بلافاصله با اعتراضات جدیدی از سوی شهروندان الجزایر روبه‌رو شد؛ به‌گونه‌ای که درکمتر از یک ساعت بعد از اعلام ریاست‌جمهوری بن‌صالح، تجمعات گسترده‌ای مقابل ساختمان پارلمان شکل گرفت. سایت روزنامه النهار که ازجمله رسانه‌های حامی اعتراضات به‌شمار می‌رود در یادداشتی با اشاره به سوابق بن‌صالح و نقش او در حاکمیت نوشت: مردم بوتفلیقه را برکنار نکرده‌اند که سایه او بر سر کار بیاید. تصمیم امروز پارلمان نشان داد نگرانی‌ها از تکرار سناریوی مصر در الجزایر توسط ارتش و سایر نهادهای نظامی بی‌مورد نبوده است.
شهروندان الجزایر طی 3‌ماه گذشته در اعتراض به اعلام نامزدی بوتفلیقه برای پنجمین دوره ریاست‌جمهوری دست به اعتراضات گسترده‌ای زده و با توجه به شرایط بد جسمانی بوتفلیقه، خواستار کناره‌گیری او از قدرت شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :