• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 21 فروردین 1398
کد مطلب : 51917
+
-

تحقق 102درصدی درآمدهای پایدار

معاون شهردار تهران: فروشگاه شهروند با عرضه اجناس ارزان کمک شایانی به اقشار کم درآمد جامعه می‌کند

درآمد
تحقق 102درصدی درآمدهای پایدار

معاون شهردار تهران در تشریح اقدامات شاخص این معاونت در سال 97از تحقق 102درصدی درآمدهای پایدار و سهم آن از کل درآمدهای نقدی به میزان 32/8درصد، در سال 97خبر داد.
به گزارش همشهری، عبدالحمید امامی گفت: «درآمدهای پایدار یکی از درآمدهای قابل اتکا برای شهرداری‌ها هستند که می‌توانند نقش بسیار سازنده‌ای در توسعه شهر داشته باشند. در سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در حوزه مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به‌ویژه در بحث وصول مطالبات و درآمدهای پایدار رخ داده است که می‌تواند به‌عنوان سند افتخار شهرداری تهران محسوب شود.»
معاون شهردار تهران با اشاره به ساماندهی و اصلاح الگوی تسهیلات پرداخت نقدی و تقسیط مطالبات شهرسازی متناسب با نرخ سود و تسهیلات شبکه بانکی کشور ادامه داد: «صیانت از منابع درآمدی موجود و پیش‌بینی منابع جدید درآمدی برای شهرداری‌ها در لوایح، دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده و درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از مهم‌ترین اقدامات معاونت مالی و اقتصاد شهری در سال 97بود.» 
او با تأکید بر افزایش نرخ رشد سود خالص فروشگاه‌های شهروند در بهمن سال 97عنوان کرد: «در بهمن‌ماه سال 97، شاهد افزایش نرخ رشد سود خالص از 28درصد به 174.6درصد، نسبت به‌مدت مشابه در سال قبل بودیم. فروشگاه شهروند در ایام پایانی سال، توانست با عرضه اجناس ارزان، کمک شایانی به اقشار کم درآمد جامعه ارائه کند. سیستم خودپرداز در فروشگاه‌های شهروند برای نخستین بار در ایران راه‌اندازی می‌شود. این سیستم که متناسب با آخرین فناوری روز دنیا طراحی و پیاده‌سازی‌ شده، قابلیتی است که براساس آن مشتریان می‌توانند ضمن تجربه خریدی متفاوت، بدون نیاز به حضور در صف‌های طولانی صندوق، در فضایی امن و آرام فرایند پرداخت صورتحساب خود را انجام دهند.»
 امامی یکی از مهم‌ترین اقدامات این معاونت را پیگیری اصلاح قانون و افزایش سهم شهرداری تهران از مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات در قانون بودجه سال 1397کل کشور از 70درصد به 88درصد به نسبت جمعیت شهری استان تهران دانست. به گفته معاون شهردار تهران، « ازجمله اقدامات مهم دیگر این معاونت را می‌توان شناسایی و ثبت مطالبات شهرداری تهران از دولت در دفاتر مالی به ارزش 4.115میلیارد تومان برشمرد. انتشار اوراق مشارکت اسلامی به مبلغ 700میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه خط 7متروی تهران و اخذ مصوبه انتشار اوراق مشارکت توسعه خطوط متروی تهران به مبلغ 300میلیارد تومان از دیگر اقدامات مهم و تأثیرگذار این معاونت در سال97 بوده است که آثار آن به‌طور مستقیم در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان نمود خواهد داشت.» 
امامی همچنین با اشاره به اقدامات این معاونت در جهت حفظ باغات و در راستای سیاست‌های شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم گفت: «اخذ رأی به نفع شهرداری تهران از هیأت تخصصی دیوان عدالت اداری در ارتباط با عدم‌صدور پروانه ساختمانی اراضی باغات کن و نیز توافق در حوزه امور نهادها نظیر بازگشایی خیابان شهامت (توافق با ارتش به میزان 4هزار متر) و تملک 2باغ مربوط به بنیاد مستضعفان و تبدیل به پارک و فضای عمومی(باغ‌های وثوق‌الدوله منطقه 14و عبقری منطقه 2) ازجمله اقداماتی بوده که از سوی معاونت مالی شهرداری تهران و در راستای اجرای این سیاست‌ها انجام شده است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید