• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 21 فروردین 1398
کد مطلب : 51844
+
-

سال طلایی شهرداری زنجان

شهردار زنجان: بودجه سال گذشته شهرداری 406 میلیارد تومان بود که 93 درصد بودجه عمرانی محقق شد

گزارش
سال طلایی شهرداری زنجان

زهرا هادیلو|‌  زنجان- خبرنگار:


شهرداری به عنوان اصلی‌ترین نهاد مدیریت شهری وظیفه سنگینی برای انجام وظایف محوله بر دوش دارد. شهرداری زنجان در سال 97 شاهد رخدادهای مهمی در مدیریت شهری بود. افتتاح پل سیدالشهدا، تکمیل پل گلشهر کاظمیه، ایجاد پیاده‌راه و آغاز مراحل عمرانی طرح سبزه‌میدان از طرح‌هایی است که شهردار زنجان از آنها به عنوان کارنامه‌ای مثبت یاد می‌کند.


 دوران طلایی

مسیح‌الله معصومی شهردار زنجان که اهل قم است با بیان این‌که همواره بیشترین نارضایتی‌ها مربوط به شهرداری است، می‌گوید: با همه این انتقادها می‌توان به جرأت گفت که شهرداری بیشترین خدمات را در میان دستگاه‌ها ارائه می‌دهد.
وی سال 97 را دوران طلایی در عمر شهرداری می‌داند و اظهار می‌کند: با وجود شرایط اقتصادی موجود در این سال بهترین خدمات به شهروندان ارائه شده است.

معصومی اجرا شدن طرح سبزه‌میدان را یکی از اقدامات مهم خود می‌داند و ادامه می‌دهد: پروژه سبزه‌میدان از جمله پروژه‌های کاملا قانونی و مبتنی بر ضوابط شهری است که توانسته از همه لحاظ فرایندهای قانونی را طی کند. 
در این طرح ما رضایت همگان از جمله هیات امنای بازار، میراث فرهنگی و دیگر نهادهای وابسته را جلب کرده‌ایم. برخی از بازاریان نگران بودند با اجرای پروژه مذکور بازار رونق خود را از دست دهد اما در طرح جدید خواهیم دید که این موضوع نیز مدنظر قرار گرفته است.

شهردار زنجان می‌افزاید: تیم ما در پروژه سبزه‌میدان به دنبال منافع اقتصادی نیست و قرار است پیمانکار در سه نقطه از زمین پروژه، کار را به طور همزمان در عرض 24 ماه به پایان برساند. همچنین تضمین‌های سنگینی از آنان گرفته شده است. من برای هر پروژه‌ای با توجه به ویژگی‌هایی که دارد نامی انتخاب می‌کنم. برای پروژه سبزه‌میدان هم نام تعامل را انتخاب کرده‌ام.


 طرح پیاده‌راه

از دیگر پروژه‌هایی که معصومی به آن اشاره می‌کند اجرای طرح پیاده‌راه مرکز شهر است. وی در این خصوص می‌گوید: نام پروژه مذکور را «انسان محور» انتخاب کرده‌ام، چراکه بیشتر به بعد فرهنگی و اجتماعی طرح توجه شده است و با وجود همه مخالفت‌ها و ممانعت‌ها به سرانجام رسید. در آن هنگام همه اظهار می‌کردند که بار ترافیکی در مرکز شهر بیشتر خواهد شد اما ما این طرح را اجرا کردیم.

معصومی سپس به انتقاد از ترافیک مرکز شهر می‌پردازد و می‌افزاید: ترافیک در مرکز شهر خیلی شدید است. برای همین ما تعرفه پارکبان‌ها را چند برابر خواهیم کرد تا مردم یاد بگیرند که با خودروهای خود به این نقطه نیایند و ترافیک کم شود. در عوض به ساماندهی سیستم اتوبوسرانی خواهیم پرداخت.
شهردار زنجان توضیح می‌دهد: همه ایستگاه‌های اتوبوس به سبزه‌میدان ختم می‌شود و ما بر آنیم تا با همان کرایه مسیرها را بشکنیم و شهروندان برای رسیدن به مقصد سوار بر 2 اتوبوس شوند.
معصومی نصب جی پی اس روی اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها را از کارهای دیگر عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: با این کار زمان حرکت اتوبوس‌ها منظم می‌شود و شاهد تحول در این حوزه خواهیم شد.


 ارتقای مناطق

از دیگر مواردی که شهردار از آن به عنوان نقطه مثبت یاد کرد، ارتقای مناطق شهر از 2 به 4 منطقه است. وی در این خصوص می‌گوید: این یک اقدام بزرگ است و با افزایش تعداد مناطق، خدمات و بودجه توزیع عادلانه‌تری خواهند داشت.معصومی در ادامه سخنانش به بودجه شهرداری اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: سال‌ها بود که بودجه شهرداری حرکت لاک‌پشتی به خود گرفته بود و از نرم کشوری کمتر بود اما سال گذشته شاهد بودجه 406 میلیارد تومانی آن‌ هم در شرایط اقتصادی موجود بودیم؛ یعنی یک جهش 2 برابری. در حال حاضر 93 درصد بودجه عمرانی شهرداری محقق شده است و این یک برگ برنده است تا با آن خدمات بیشتری ارائه دهیم.

وی اضافه می‌کند: ما به دنبال شهر هوشمند هستیم و این موضوع با ایجاد فیبر نوری اتفاق می‌افتد که در سال 98 بنیانگذاری خواهد شد. با این کار همه ساختمان‌ها، پارک‌ها، اتوبوس‌ها، مرکز کنترل ترافیک و...هوشمند می‌شوند.


المان‌های نوروزی

نصب المان‌های نوروزی و زیباسازی شهر از کارهای مدیریت شهری است که هرسال در آستانه نوروز انجام می‌شود.شهردار زنجان در این مورد می‌گوید: سال گذشته برای المان نوروزی فراخوانی داده شد و از بین 180 طرح 20 طرح برگزیده شد. همچنین 30 المان دیگر نیز خریداری ودر 50 نقطه شهر نصب شد. 


گلخانه 

معصومی ایجاد گلخانه شهرداری را یکی از راه‌های رسیدن به درآمد عنوان می‌کند و می‌گوید: با ایجاد این گلخانه در تولید گل خودکفا شده‌ایم و توانسته‌ایم با فروش گل و گیاه به فروش 5 میلیارد تومانی در سال برسیم.

وی ادامه می‌دهد: تاراج درختان و قطع کردن آنها موضوعی بود که به یکی از دغدغه‌های شهرداری تبدیل شده بود و حتی پلاک‌های آلومینیومی نصب شده روی درختان نیز نمی‌توانست مانع از این کار شود. برای جلوگیری از این اتفاق میکروچیپ به تنه درختان نصب می‌شود که قابل رویت نیست و از این پس اگر درختی بریده یا جابه‌جا شود با ارسال پالس از میکروچیپ‌ها به راحتی می‌توان آنها را ردیابی کرد.


تدفین در آرامستان جدید

شهردار زنجان با بیان این‌که از سال 98 تدفین اموات فقط در آرامستان جدید انجام خواهد شد اظهار می‌کند: برای این کار همه نهادهای درگیر مجوز صادر کرده‌اند. با همه مخالفت‌هایی که شهروندان دارند اجازه نخواهیم داد تدفینی در مزار بالا و پایین که ظرفیت آن تکمیل شده انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید