• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 20 فروردین 1398
کد مطلب : 51762
+
-

استان تهران معین و یاور سیل‌زدگان

تهران کنار خوزستان

در این روزها که سیل با حجم بالا به سمت شهرهای مختلف استان خوزستان در حال حرکت است و بخش‌هایی از این استان به زیر آب رفته و شهرهای مهمی همچون سوسنگرد هم به‌شدت تهدید می‌شوند، دولت و ستاد مدیریت بحران، استان تهران را به‌عنوان استان‌ معین برای امدادرسانی وی‍ژه به سیل‌زدگان خوزستانی و آماده شدن برای مقابله با سیل در بخش‌هایی از این استان تعیین کرده و در پایتخت با تمام توان امدادی (نیروهای انسانی و امدادی) و تجهیزات در کنار ساکنان مناطق سیل‌زده استان خوزستان است و هم‌اکنون هم نیروها و تجهیزات مختلفی از تهران به مناطق سیل‌زده رفته‌اند.
استاندار تهران در این‌باره به پایگاه خبری استانداری گفت: استان تهران با بهره‌گیری از امکانات مختلف در حوزه‌های فنی، لجستیکی و تخصصی به‌عنوان استان معین مأمور یاری‌رسانی به هموطنان سیل‌زده در استان خوزستان است. انوشیروان محسنی بندپی ضمن اشاره به وضعیت کنونی مناطق سیل‌زده در استان خوزستان خاطرنشان کرد: این استان متأسفانه اکنون در وضعیت سختی به‌سر می‌برد و آب از استان‌های بالادست و کرخه به‌صورت سیلاب و طغیان در حال عبور از این منطقه است. همین امر سبب شده تا با تصمیم ستاد مدیریت بحران کشور دستور تخلیه 5شهر استان خوزستان صادر شود و حدود ۲۰۰هزار نفر از جمعیت ساکن در این مناطق مجبور به خروج از مناطق در معرض تهدید شوند.
انوشیروان محسنی بندپی یادآور شد: پیرو دستور وزیر کشور، استان تهران با بهره‌گیری از امکانات مختلف در حوزه‌های فنی، لجستیک و تخصصی به‌عنوان استان معین مأمور یاری‌رسانی به هموطنان سیل‌زده در استان خوزستان است. بر همین اساس باید نیازسنجی لازم در این مناطق صورت بگیرد تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف اعم از اسکان هموطنان، ارائه خدمات به سیل‌زدگان و مواردی از این دست اقدامات لازم را ترتیب دهیم و تدارکات مورد نیاز این منطقه را تأمین کنیم.
وی تصریح کرد: در بحث استقرار موکب‌ها در 5شهر استان خوزستان باید تمهیدات لازم اندیشیده شده و در حوزه کمک‌های جمعیت هلال‌احمر نیز اقلامی به بسته‌های حمایتی افزوده شود. تأکید ما بر این است که در نحوه تجمیع، ارسال و توزیع اقلام و کمک‌های اعزامی به مناطق سیل‌زده نیازسنجی لازم را در مناطق هدف در دستور کار قرار دهیم.
استاندار تهران افزود: این نیازسنجی‌ها باید در حوزه‌های تهیه مواد غذایی، حمایت‌های اجتماعی و روانی، درمان، اسکان و سایر موارد صورت بگیرد. وی تأکیدکرد: حفظ جان مردم در استان خوزستان برای همه ما اولویت اساسی است و باید همه اقدامات خود را با درنظر گرفتن این اولویت عملیاتی کنیم. استاندار تهران ضمن اشاره به حضور مسئولان استان تهران در مناطق سیل‌زده استان خوزستان تأکید کرد: تقی‌زاده -معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار- به‌عنوان متولی اصلی مدیریت امکانات استان تهران در مناطق سیل‌زده با همراهی یکی از فرمانداران حضور خواهد داشت و سیاستگذاری و هدایت امکانات با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان تهران در این مناطق صورت می‌گیرد.
وی همچنین گفت: در راستای توجه به مسئولیت اجتماعی در مناطق سیل‌زده با همراهی معاونین دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران بحث اعزام پزشک و روانشناس را نیز در دستور کار خواهیم داشت. بندپی تأکید کرد: هیچ دستگاهی نباید بدون هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان هرگونه امکانات در هر زمینه‌ای را به مناطق سیل‌زده ارسال کند و باید با مدیریت واحد تمامی امکانات لازم را برای کمک به برادران و خواهران هموطن خود در استان خوزستان بسیج کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید