• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 19 فروردین 1398
کد مطلب : 51682
+
-

پرسش و پاسخ مدیران شهری و مردم در سال جدید

بهسازی یک خیابان در شهرک مهدیه، پر شدن چاله‌های بلوار 15 خرداد و اتمام طرحی نیمه‌کاره در خیابان بیگدلی از جمله خواسته‌های شهروندان بود که از سوی مدیریت شهری به آن رسیدگی شده است

شهری
پرسش و پاسخ مدیران شهری و مردم در سال جدید

علی نوری| قم- خبرنگار:

ستون صدای همشهری در روزنامه همشهری قم از نگاه شهروندان ظرفیت خوبی برای پیگیری نیازمندی‌های شهر و مردم است. بیشترین درخواست‌های مردمی در حوزه مدیریت شهری است. روابط عمومی شهرداری نیز پرسش‌ها و دغدغه‌های شهروندان را برای مدیران شهری ارسال می‌کند و پاسخ آنها را برای اطلاع شهروندان به روزنامه همشهری می‌فرستند. در زیر تعدادی از پرسش‌های مردم و پاسخ‌های مدیران شهری می‌آید.


چاله‌هایی که رها شده‌اند

یک شهروند از بلوار 15 خرداد: در خیابان نظری ثابت پشت داروخانه تعدادی چاله برای کاشت درخت حفر شده اما نهال غرس نشده است. این چاله‌ها برای کودکان خطرناک است. پاسخ: مورد ذکر شده درباره کاشت نهال و در برنامه کاری فضای سبز منطقه بوده است اما با توجه به طولانی شدن زمان کاشت برای رفاه حال شهروندان توسط عوامل ناحیه پر و رفع  خطر شد.


طرح نیمه‌کاره

یک شهروند از منطقه یک: عملیات تعویض جدول در خیابان بیگدلی با جدیت آغاز شده اما چند وقت است که آسفالت کناره و رنگ آمیزی جدول انجام نشده و نمای نامناسبی ایجاد شده است. پاسخ: با توجه به پیگیری موضوع از طریق اداره فنی و عمرانی منطقه مقرر شد آسفالت این بلوار به‌زودی به صورت کامل برداشته، زیرسازی و روکش جدید انجام شود که با توجه به این موضوع انجام آسفالت کناره جدول‌ها و رنگ آمیزی آنها بعد از اتمام کارهای اداره فنی انجام می‌شود.


مرخصی اجباری کارگران

یک کارگر فضای سبز: چرا بین نیروهایی که با شهرداری قرارداد دارند و کارگرانی که توسط بخش خصوصی در فضای سبز فعالیت می‌کنند تبعیض قائل می‌شوند. زمستان به ما می‌گویند 15 روز مرخصی اجباری برویم و حقوق ما را کسر می‌کنند.پاسخ: با توجه به ماهیت کار فضای سبز کاهش حجم عملیات نگهداری فضای سبز در ماه‌های سرد سال سبب کاهش تعداد نیروی کارگری خواهد شد. اما بعضا شرکت‌های پیمانکار برای این که کارگرانشان به صورت کامل بیکار نشوند و حداقل حقوقی دریافت کنند و از طرف دیگر نیروهای با تجربه خود را از دست ندهند به اجبار به این شیوه عمل می‌کنند. البته با توجه به مشکلات ناشی از موضوع در تلاش هستیم با کنترل پروژه‌های اجرایی فضای سبز و زمان‌بندی و برنامه‌‌ریزی مناسب به طریقی عمل کنیم که این قشر خدوم و زحمتکش در زمان کم‌کاری نگهداری فضای سبز در پروژه‌های اجرایی فضای سبز به‌کارگیری شوند.


معتادان متجاهر ‌در ساختمان نیمه‌کاره

یک شهروند از بلوار کشاورز: ساختمان نیمه‌کاره متعلق به شهرداری در بلوار کشاورز شمالی روبروی بوستان شهریار چند سالی است که رها شده و به محل تجمع معتادان متجاهر و اراذل و اوباش تبدیل شده است. شهرداری منطقه برای تکمیل این ساختمان یا محصورکردن آن اقدام کند.
پاسخ: محل مورد نظر پاکسازی و تسطیح شده و برای جمع‌آوری معتادان و اراذل با عوامل نیروی انتظامی هماهنگی شده است.


نیاز به بهسازی خیابان

یک شهروند از شهرک مهدیه: حدود 200 خانوار از طلاب خارجی در خیابان خاکی شرف‌الدین شهرک مهدیه زندگی می‌کنند. این خیابان در شأن قم نیست. پاسخ: ساخت خیابان‌های اصلی شهرک مهدیه برعهده کارفرمای شهرک است. البته با توجه به جلسات برگزار شده مقرر شد بهسازی تعدادی از خیابان‌های شهرک مهدیه در سال 98 توسط شهرداری انجام شود که اولویت بندی آن به عهده هیأت مدیره شهرک است.


نیاز به خط کشی خیابان

یک شهروند از خیابان شاه ابراهیم(ع): خیابان 20 متری مطهری آسفالت شده و اهالی این محله از تلاش‌های شهرداری سپاسگزار هستند اما هنوز خط کشی نشده و با توجه به تردد زیاد خودروها در این خیابان امکان تصادف وجود دارد. پاسخ: با توجه به پیگیری‌های هر روزه واحد ترافیک منطقه از اداره طراحی برای دریافت آلبوم طرح خط کشی استاندارد، به علت نبود آلبوم استاندارد و نامناسب بودن هوا اجرای خط کشی با وقفه مواجه شد، اما در روز شنبه 13 بهمن با توجه به مساعدبودن هوا و ابلاغ طرح به منطقه، خط کشی این خیابان‌ها انجام شد.


آتش‌سوزی درخت

چندی پیش یک اصله درخت سبز در میدان الهادی دچار آتش سوزی شد. در محله‌های دیگر هم موارد این چنینی مشاهده شد. کاش شهرداری عوامل این آتش سوزی را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌کرد تا خسارت ناشی از آتش زدن درختان از آنها دریافت شود. پاسخ: در بررسی اولیه مشخص شد که با بی‌توجهی یکی از شهروندان و استفاده از مواد محترقه و آتش‌بازی، یک اصله درخت کاج مشهد 12 ساله طعمه حریق شده که باغبان حاضر در محل باوجود تلاش فراوان موفق به اطفای حریق نشد و در نهایت همکاران سازمان آتش‌نشانی آتش را خاموش کردند. در حال حاضر نیز همکاران واحد باغ‌ها و حفظ اشجار و واحد کنترل و نظارت فضای سبز در تلاش هستند با بررسی دوربین‌های اطراف محل حادثه نسبت به شناسایی شهروند متخلف اقدام کنند.


سد معبر چوب‌بری

یک شهروند از قلعه کامکار: چوب‌بری مقابل امامزاده عبدالله(ع) در بلوار حضرت معصومه(س) سد معبر می‌کند. چوب‌های زیادی در پیاده‌رو و مقابل این واحد گذاشته می‌شود و رفت و آمد شهروندان به سختی انجام می‌شود. از شهرداری منطقه درخواست می‌شود به این واحد صنفی تذکر دهد که مسیر تردد شهروندان را مسدود نکند. پاسخ: به اطلاع می‌رساند اخطارهای لازم به مالک داده شده و رفع مزاحمت نیز انجام شد.


مشکلات یک بوستان

یک شهروند از نیروگاه: بوستان کوچه یک بلوار یادگار امام خمینی(ره) روشنایی و نیمکت ندارد. از شهرداری منطقه درخواست می‌شود مشکلات این بوستان را پیگیری کند. پاسخ: ایجاد روشنایی و نصب مبلمان به دلیل موقعیت مکانی بوستان(قرارگرفتن در زیر شبکه فشار قوی) و احتمال بروز خطر احتمالی برای شهروندان امکان‌پذیر نیست.


پیگیری مشکلات یک خیابان

یک شهروند از شهرک قدس: مسئولان شهرداری منطقه 4 وعده داده بودند که در نیمه دوم سال 97 به وضعیت خیابان آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی در شهرک قدس از نظر تامین روشنایی، ایجاد پیاده‌رو و عریض کردن خیابان رسیدگی می‌شود اما هنوز اقدامی انجام نشده است.  پاسخ: تعریض خیابان آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی نیاز به عقب‌نشینی دیوار دانشگاه قم دارد که مذاکرات و جلساتی در این خصوص با مدیران دانشگاه انجام شده است که در صورت حصول نتیجه نسبت به بازگشایی آن اقدام خواهد شد. پیاده‌روسازی خیابان در حال اجراست و با توجه به حجم گسترده کار در بودجه سال آینده نیز پیش‌بینی شده است. در خصوص روشنایی خیابان مذکور مقرر شد با همکاری شرکت برق نسبت به تأمین روشنایی اقدام شود که در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید