• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 19 فروردین 1398
کد مطلب : 51669
+
-

اعلام خسارت سیل در کرمانشاه

فرحناز چراغی /کرمانشاه - خبرنگار 


مدیر کل بحران استانداری کرمانشاه با بیان این‌که سیل ۱۵۶۰ میلیارد تومان به کرمانشاه خسارت وارد کرد، به همشهری می‌گوید: ما طی 3 مرحله بحران سیل را پشت سر گذاشتیم. در مرحله اول ۷۲ ساعت قبل از بروز بحران اقدامات پیشگیرانه انجام دادیم. در حین بارش‌ها و در مرحله دوم بحران هم به ۱۹ هزار و ۲۰۰ خانوار اخطار تخلیه داده شد.
جلیل بالایی با بیان این‌که ۳۵۰ سالن ورزشی، مدرسه و مسجد برای اسکان مردم مهیا شده بود، می‌افزاید: همچنین در ۱۲۰ نقطه 3800 چادر هلال ‌احمر آماده اسکان اضطراری شد که در مجموع ۶۸۵ خانوار در این مکان‌ها اسکان یافتند. از آنجا که بافت ساکن در استان ما، روستایی و عشایری هستند، بسیاری از خانواده‌های در معرض سیل در خانه اقوام خود مستقر شدند.
مدیر کل بحران کرمانشاه ادامه می‌دهد: مرحله سوم مربوط به برآورد خسارت‌های سیل بود که طی ۷۲ ساعت گذشته از سوی تیم‌های ارزیاب انجام شد. قرار است در جلسه چهارشنبه هیات دولت پرونده سیل کرمانشاه بررسی و برای پرداخت میزان تسهیلات به سیل‌زدگان کرمانشاه تصمیم‌گیری شود. این تسهیلات شامل وام‌هایی برای خرید لوازم خانگی، تعمیر منازل و پرداخت خسارت به سیل‌زدگان است.  بالایی بیشترین خسارت را مربوط به بخش راه‌ها و پل‌ها با رقم ۴۶۰ میلیارد تومان می‌داند و اظهار می‌کند: همچنین در حوزه وزارت نیرو شامل آب، برق، گاز و مخازن و رودخانه‌ها ۳۸۹ میلیارد تومان خسارت وارد شد. خسارت‌ در بخش کشاورزی ۳۸۶ میلیارد تومان، زیرساخت شهرها و روستاها، شهرداری و دهیاری‌ها ۱۵۰ میلیارد تومان و سایر دستگاه‌ها ۱۷۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید