• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 18 فروردین 1398
کد مطلب : 51538
+
-

سال نو؛ کار نو

استاندار همدان: اولویت ما در سال جدید حمایت از تولید و اشتغال است

بازتاب
سال نو؛ کار نو

آیدا شاکر- محسن قراگوزلو|  همدان - خبرنگار:


همدان بعد از گذراندن سال 97 با عنوان سالی سخت به لحاظ اقتصادی، پا به سال 1398 گذاشته و روزهای خوبش را در آن جست‌وجو می‌کند. نباید فراموش کرد که همدان در سال گذشته رویدادهای ملی و بین‌المللی مهمی را میزبانی و برگزار کرد و حالا منتظر است عواید و نتایج مثبت آن را در خود ببیند. با چند تن از مسئولان در استان گفت‌وگو کردیم و از آنها درباره چشم‌اندازی که برای همدان در سال جدید پیش‌بینی می‌کنند، پرسیدیم.


اولویت با تولید و اشتغال

سید سعید شاهرخی، استاندار همدان، می‌گوید: اولویت استان در سال جدید حمایت از تولید و اشتغال است.وی می‌افزاید: سال ۹۷ حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری انجام و حدود ۲۰ هزار شغل ایجاد شد.
شاهرخی توضیح می‌دهد: در کنار اولویت دادن به مسائل معیشتی مردم، مسائل اجتماعی و توجه به جوانان، بانوان، احزاب و سازمان‌های مردم‌نهاد مورد توجه است. تشکیل هیات اندیشه‌ورز جوانان اقدامی ارزشمند در جهت ارتقای سرمایه‌های اجتماعی است.


400 ریزپروژه شهری

عباس صوفی شهردار هم معتقد است: برای اجرای طرح استقبال از بهار، اقدامات خوبی انجام شد و با آمادگی به استقبال سال جدید رفتیم. امیدواریم بتوانیم فضایی ایجاد کنیم که شهروندان و مهمانان از دیدن فضای شهر لذت ببرند.وی می‌افزاید: برای سال جدید حدود 400 ریزپروژه تعریف کرده‌ایم. با توجه به احصای نیازهای شهر در حوزه‌های مختلف یعنی رشد متوازن در زمینه آسفالت، تقاطع‌ها، بازگشایی معابر و توسعه فضای سبز و ورودی‌ها اقدامات خوبی انجام شده است. سال گذشته قراردادهای خرید نرم‌افزار بسته شد تا بتوانیم فضای شهر را به سمت شهر الکترونیک ببریم و شهروندان راحت‌تر به خدمات دسترسی پیدا کنند.


تنظیم بازار 

حمیدرضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، با اشاره به چشم‌انداز برنامه‌های پیش روی این سازمان در سال جدید، بیان می‌کند: وضعیت تمامی شهرستان‌های استان همدان طی ۹ مجلد به استاندار ارائه و برنامه‌های پیش روی این سازمان طی سال ۹۸ بررسی شده است که برای مثال چه طرح‌هایی در سال جدید به بهره‌برداری خواهند رسید و چه برنامه‌هایی اجرا خواهند شد.
وی می‌افزاید: طی سال پیش رو اولین هدف ما تنظیم بازار و ارزیابی مایحتاج اولیه شهروندان است. فعالیت هرچه بیشتر واحدهای تولیدی استان و ایجاد اشتغال جدید و صیانت از اشتغال استان سرلوحه کار ما در سال آتی است. علاوه بر این بررسی و رفع مشکل واحدهای تولیدی تعطیل استان و بازگرداندن آنها به چرخه تولید جزو اهداف مهم ما در سال پیش روست.
متین با تقدیر از عملکرد نمایندگان استان در مجلس در حوزه صنایع هایتک و ایجاد شهرک فناوری می‌گوید: امیدواریم در سال جدید بتوانیم یک واحد تولیدی را در این شهرک جانمایی و کار را شروع کنیم.


همدان؛ از مسیر تا مقصد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان نیز می‌گوید: رویدادهای بین‌المللی که سال گذشته در حوزه گردشگری در استان همدان برگزار شد، منجر به معرفی بیشتر این استان به جهانیان شد و مزیت‌هایی برای ما داشت. با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی بالایی که همدان دارد، نیاز به معرفی بیشتر داشت و بعد از سال‌ها که عنوان ملی پایتخت تاریخ و تمدن ایران را داشت، در سال 2018 عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی را نیز از آن خود کرد.علی خاکسار معتقد است: تا پیش از این همدان جایگاهی که در حوزه گردشگری باید می‌داشت را نداشت و آمار گردشگران ورودی آن امیدوارکننده نبود، اما برگزاری رویدادهای بین‌المللی باعث شد این شهر گام‌های خوبی در این زمینه بردارد و به معرفی همدان کمک زیادی شد.

وی ادامه می‌دهد: ورود گردشگران و جلب توجه سرمایه‌گذاران این حوزه به همدان باعث شد شاهد یک جهش مناسب در زمینه زیرساخت‌ها مانند مراکز تفریحی، مراکز اقامتی، هتل‌ها و خانه‌های بومگردی و در سال جدید شاهد تبلیغات منسجم‌تری در حوزه معرفی همدان باشیم. ورود بخش خصوصی نیز کمک زیادی به ما کرد.خاکسار توضیح می‌دهد: اتفاقات خوبی افتاد و امیدواریم بتوانیم آنها را به تقویم تبدیل کنیم و سالانه رویدادهای ملی و بین‌المللی را داشته باشیم تا جایگاه همدان در صدر اخبار گردشگری حفظ شود و به جای مسیر گذر به مقصد گردشگری تبدیل شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان در پاسخ به این که همدان در حوزه گردشگری چه ضعف‌هایی دارد، می‌گوید: ما در زمینه بینش ضعف داشتیم اما این هم در حال تغییر است. حضور ما در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در سال 96 باعث افزایش 127 درصدی اقامت‌ها در نوروز 97 شد، به همین دلیل امسال بخش خصوصی با علاقه خودش پیشنهاد حضور در این نمایشگاه را داد. بخش خصوصی به عنوان متولی اصلی گردشگری به این نتیجه رسیده است که تبلیغات نه هزینه بلکه سرمایه‌گذاری است.وی اظهار می‌کند: در حوزه آموزش نیز باید کار کنیم چون این‌که گردشگر به همدان بیاید و خدمات مناسب دریافت نکند، باعث تبلیغات منفی خواهد شد، پس همه حتی جوامع محلی و همه کسانی که به گردشگران خدمات می‌دهند، باید آموزش مناسب دریافت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :