• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 18 فروردین 1398
کد مطلب : 51535
+
-

توسعه راه‌ها؛ اولویت عمرانی البرز

عزیزالله شهبازی|  استاندار البرز:


رفع مشکلات ترافیکی البرز مهم‌ترین اولویت مسئولان و مدیران استان است. ‌اکنون گره‌های ترافیکی استان، دغدغه‌ها و مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده که لازم است تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش و رفع آن در استان انجام شود. مشکلات ترافیکی استان بسیار چشمگیر است. البرز نیازمند توسعه راه‌هاست و پروژه‌های راه‌سازی استان البرز به دلیل ملی بودن دارای اهمیت ویژه‌ای هستند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری بر توسعه و تکمیل سریع پروژه‌های راهسازی و رفع مشکلات ترافیکی استان البرز تاکید دارد. روند تکمیل پروژه‌های راه‌سازی استان البرز از سوی دولت با جدیت رصد و موارد مرتبط با پروژه‌های راهسازی رسیدگی می‌شوند و تصمیمات ویژه و راهبردی برای بهره‌برداری از پروژه‌های استان گرفته شده است.
پروژه بزرگراه شمالی کرج به عنوان مکمل پروژه آزادراه همت می‌تواند ترافیک را از شمال شهر کرج به سمت محورهای غربی این کلان‌شهر انتقال دهد و گلوگاه‌های ترافیکی موجود در این نقاط را برطرف کند. تا زمانی که پروژه کمربند شمالی کرج به بهره‌برداری نرسد، مردم کرج نمی‌توانند به‌خوبی از ظرفیت پروژه آزادراه همت بهره‌مند شوند.
پروژه کمربند شمالی کرج اهمیت ویژه‌ای دارد. پروژه‌های آبیک- چرمشهر، آزادراه همت و راه هشتگرد-طالقان همگی نشان از نیاز استان به توسعه راه‌ها دارد.

به منظور بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه آزادراه همت، قرارداد متمم وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار این پروژه نیز منعقد شده است، اما تاکنون روند تکمیل همت به‌کندی پیش رفته است.
مردم از ما انتظار دارند که هر چه سریع‌تر با بهره‌برداری از همت به تکمیل پروژه‌های مکمل برای تسهیل تردد البرزی‌ها اقدام شود. صلاح نیست بیش از این، زمان صرف ادامه ‌آزادراه همت شود. مقدار باقی‌مانده از این پروژه باید در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد، چراکه مانعی جدی سر راه آن وجود ندارد.

قطعه انتهایی آزادراه تهران-شمال نیز که در استان البرز قرار گرفته است پروژه‌ای مهم برای کشور و البرز است. با پیگیری پروژه همت در استان موانع پیش روی این پروژه رفع شده و با تزریق اعتبارات لازم در آیندهای نزدیک این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید. احداث کنارگذر جنوبی تهران و البرز به طول 160 کیلومتر نیز اکنون در حال انجام است. این کنارگذر یک کریدور بزرگ آزادراهی برای کمک به کاهش بار ترافیکی استان البرز و ترافیک پایتخت است و در نهایت به چرمشهر و آبیک وصل می‌شود.

راه‌های البرز به علت این‌که معبر چند استان کشور به پایتخت هستند بسیار حائز اهمیت هستند، ازاین‌رو باید نگاه ملی به این‌سو معطوف شود. به همین دلیل تکمیل پروژه‌های راهسازی و توسعه آنها با سرعت در حال انجام است و ما یقین داریم که این پروژهها البرز را متحول خواهد کرد. استان البرز دارای یک هزار و 450 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک کشور مربوط به راه‌های این استان است.
اکنون ترافیک سنگین در راههای البرز به یکی از مشکلات عمده مردم استان تبدیل شده و آلودگی‌های زیست‌محیطی بسیاری نیز برای البرز ایجاد کرده است.
پروژه‌های بزرگ و مهمی در حوزه راه در البرز در حال اجرا و اتمام است که تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده آنها را در سال‌های 98 و 99 به بهره‌برداری برسانیم. همچنین با تاکید دولت بر رفع مشکلات ترافیکی استان و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بسیار امیدواریم بتوانیم شتاب بیشتر و موثرتری در پروژه‌های راه استان داشته باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید