• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 18 فروردین 1398
کد مطلب : 51500
+
-

درخواست از شهروندان برای نجات حیات‌وحش

معاون محیط طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اعلام اینکه گونه‌های زنده برای فرار از سیلاب خود را به مناطق مرتفع و به دور از جریان آب می‌رسانند، تاکید کرد: بسیاری از این گونه‌ها برای انسان خطری ندارند، ازجمله بخش عمده‌ای از مارها سمی نیستند.

به گزارش مهر، حمید ظهرابی گفت: پس از فروکش‌کردن سیلاب در مناطق سیل‌زده ممکن است گونه‌هایی از حیات‌وحش در مناطق مسکونی مشاهده شوند. معمولا گونه‌هایی از خزندگان و پستانداران کوچک در این شرایط مشاهده می‌شوند که ممکن است باعث ترس مردم شوند. در چنین شرایطی از شهروندان محترم درخواست می‌شود مراتب را به آتش‌نشانی‌ها یا ادارات حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌ها اطلاع دهند تا برای زنده‌گیری و انتقال این گونه‌ها اقدام شود.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: گونه‌های زنده نیز همانند انسان برای فرار از سیلاب خود را به مناطق مرتفع و به دور از جریان آب می‌رسانند و در چنین شرایطی ممکن است در منازل مسکونی یا سکونتگاه‌های موقت سیل‌زدگان این گونه‌ها مشاهده شوند. این مقام مسئول گفت: حیات‌وحش جزئی از طبیعت است. اگر دلیل وقوع سیلاب‌های مخرب تخریب بخشی از طبیعت و دستکاری در آن است، کشتار حیات‌وحش نیز نوعی دیگر از تخریب است که تبعات آن در آینده متوجه انسان خواهد شد.
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد: کشتار حیات‌وحش مشاهده شده، نه از نظر اخلاقی و نه از نظر اکولوژیک صحیح نیست و باید تلاش کنیم تا این موجودات زنده نیز به روال طبیعی زندگی خود بازگردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید