• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 18 فروردین 1398
کد مطلب : 51452
+
-

آخرین وضعیت مدارس استان‌های سیل‌زده گلستان و لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت: حدود ۳۱۲ مدرسه در استان گلستان در جریان سیل و طوفان آسیب دیدند. این آسیب‌ها در همه شهرستان‌ها وجود داشت و البته در برخی از شهرستان‌ها جزئی‌تر بود، همچنین ما شاهد آبگرفتگی و تخریب کامل مدارس در برخی مناطق هستیم، اما 2شهرستان آق‌قلا و گمیشان بیشتر تحت‌تأثیر این حادثه قرار گرفته‌اند، پس از آن شهرستان گنبدکاووس و بندرترکمن شرایط حادتری داشته‌اند.
وی ادامه داد: با مدیریتی که صورت گرفته مدارس گنبدکاووس دایر شده و همه دانش‌آموزان در کلاس درس حاضر شدند. ولی در شهرستان آق‌قلا و گمیشان ما آمادگی لازم را داشتیم تا با اقداماتی ازجمله شیفت‌بندی و جانمایی کانکس‎ها، کلاس‎ها را برگزار کنیم، اما فرماندار این 2شهرستان درخواست داشتند که یک هفته دیگر تعطیلی مدارس این 2شهرستان تمدید شود و ستاد بحران استان نیز این تمدید را پذیرفت.
همچنین شاپور محمدزاده، نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت مدارس استان لرستان گفت: براساس آمار اولیه 79مدرسه در کل استان لرستان تخریب شده که در معمولان 5مدرسه و در پلدختر 19مدرسه تخریب شده و در مجموع 453مدرسه در کل استان لرستان نیاز به تعمیرات اساسی دارند.
نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در مناطق سیل‌زده لرستان با اشاره به اینکه 120مدرسه نیاز به شست‌وشو داشته و تجهیزات 100مدرسه نیز آسیب دیده است، گفت: خانواده‌های سیل‌زده و امدادگران در مدارسی که سالم هستند، اسکان دارند.
محمدزاده ادامه داد: مدارس پلدختر و معمولان هفته آینده تعطیل هستند.  با توجه به اینکه استان لرستان در اوایل هفته آینده مجدد بارانی است در سایر شهرها نیز به ستادهای بحران اختیار داده شد که در صورت لزوم مدارس را تعطیل کنند.(مهر)

این خبر را به اشتراک بگذارید