• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 18 فروردین 1398
کد مطلب : 51442
+
-

آرامش در بازار طلا نیازمند ثبات اقتصادی

پارسال هر سکه 170درصد افزایش یافت اکنون این پرسش مطرح است که آیا این روند صعودی درسال 98هم تکرار خواهد شد. به زعم تحلیلگران راه‌حل آرامش در بازار طلا، ثبات شرایط اقتصادی است.
به‌گزارش همشهری، قیمت طلا به قیمت دلار وابستگی مستقیمی دارد. بر همین اساس می‌توان گفت؛ نوسان‌های قیمت طلا در سال‌جاری مانند سال‌های قبل عمدتا تحت‌تأثیر عوامل اقتصادی ترسیم خواهد شد و ثبات در این بازار نیازمند آرامش در فضای کلان اقتصاد است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر در‌این‌باره گفت: مهم‌ترین پیش شرط برای ایجاد آرامش در بازار طلا، بازگشت ثبات به اقتصاد ایران به‌ویژه حوزه ارز است و مادامی که دولت در این زمینه موفق عمل کند، مردم نیز میلی برای تبدیل سرمایه به مسکوکات طلا ندارند. آیت محمدولی با ابراز امیدواری از اینکه در سال‌98 بازار طلا نسبت به پارسال بهبود یابد و شرایط سال گذشته در بازار تکرار نشود، گفت: تحقق این امر پیش شرط‌هایی دارد که مهم‌ترین آن موفقیت سیاستگذاران اقتصادی در مدیریت اقتصاد و بازار است؛ اگر مدیریتی که در نیمه دوم پارسال اجرایی شد، تداوم باید، می‌توان به آینده امیدوار بود. محمد‌کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف هم در مورد آخرین وضعیت بازار طلا و سکه گفت: در ابتدای امسال با وجود تعطیلی بازارهای اصلی طلا، معاملات در جواهر فروشی‌ها و طلافروشی‌ها در جریان بود و در این مدت قیمت اونس جهانی طلا با کاهش ۱۷ دلاری از ۱۳۰۹ دلار به ۱۲۹۲‌دلار رسید. اما چون همراه با نوسان نرخ ارز بود تغییرات آن در بازارهای داخلی چشمگیر نبود.
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف با مقایسه اوایل سال‌۹۷ و سال‌۹۸ گفت: در ابتدای سال‌۹۷ قیمت اونس جهانی ۱۳۲۴‌دلار بود که با کاهش ۱۵ دلاری در ابتدای سال‌جاری به ۱۳۰۹ دلار رسید و همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید با افزایش ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در این بازه یک ساله همراه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید