• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 4 بهمن 1396
کد مطلب : 5106
+
-

پیمان محمدی ‌می‌آبادی؛ کارگردان نمایش «تنهایی مفرط من » :

نمایش منتخب استان تهران در بخش مسابقه‌ نیست!

نمایش منتخب استان تهران در بخش مسابقه‌ نیست!

 

نمایش تنهایی مفرط من، کاری از پیمان ‌محمدی می‌آبادی است و داستان فردی را روایت می‌کند که معلولیت دارد و از تفاوت‌های زندگی خود با انسان‌های سالم از لحاظ جسمی و همچنین مشکلات خود سخن می‌گوید. این نمایش در بیست‌ودومین جشنواره استانی به‌عنوان اثر برگزیده معرفی شد و جایزه بهترین بازیگر مرد را به‌خود اختصاص داد و به مرحله نهایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد. اما در بخش مسابقه تئاتر ایران پذیرفته نشد. ‌محمدی ‌می‌آبادی که از این اتفاق بسیار متعجب و دلگیر شده است، توضیح داد: نمایش تنهایی مفرط من، جزو 19 نمایش برگزیده منتخب استان تهران بود که به جشنواره معرفی شد ولی به بخش مسابقه راه پیدا نکرد. زمانی که فیلم کار را تحویل دادم، اعلام کردم، نمایش در اجرای جشنواره تغییراتی اساسی پیدا می‌کند. نمایش دکور و موسیقی نداشت. الان 20 نفر در گروه موسیقی نمایش حضور دارند. بر این موارد طی نامه‌ای تاکید کرده بودم ولی هیچ پاسخی نگرفتم و نامه‌ای ثبت نشده است.

وی ادامه داد: چگونه 70 نفر داور برای نمایشی که قرار بوده تغییر کند تصمیم‌گیری کرده‌اند و نظر داده‌اند. نمی‌دانم چون نمایش مونولوگ است از بخش مسابقه حذف شده یا دلیل دیگری داشته است. بیش از 25 اثر از تهران در بخش مسابقه‌ (الف) و (ب) و بین‌الملل جای دارد ولی این نمایش که منتخب استان تهران است در هیچ بخش مسابقه‌ای نیست.

او با این توضیح که دست‌اندرکاران جشنواره به مواردی که در فراخوان آمده کامل عمل نکرده‌اند، گفت: در فراخوان آمده بود 15 نمایش برگزیده بخش استانی می‌شوند ولی 20 نمایش برگزیده شدند که اتفاق خوبی در نوع خود است. اما بیشترشدن تعداد اثر در انتخاب‌نشدن در بخش مسابقه تاثیر داشت و می‌شود گفت با انجام این عمل آسیبی جدی به گروه‌های تئاتری که سال‌ها برای رسیدن به جشنواره فجر از بخش استانی تلاش می‌کنند، زده شد. در فرایند حضور در جشنواره از طریق استان‌ها برای گروه «پینفس»، نخست متن به بخش تئاتر شمیرانات و در ادامه اثر ساخته‌شده ارائه شد. پس از قبولی، به جشنواره استان تهران متن فرستادیم که از طریق شهرستان شمیرانات متن برای شرکت درجشنواره استان تهران مورد قبول واقع شد. در بازبینی اولیه نیز نمایش برای حضور در جشنواره استان تهران پذیرفته شد و وارد جشنواره شدیم.

وی اضافه کرد: داوری نمایش‌های جشنواره استان تهران توسط استادان صورت گرفت و 2نمایش منتخب به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی شدند. در نشست همایش آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها دوباره فیلم نمایش‌های تئاتر مورد داوری قرار گرفت. داوران از بین 60 نمایش، 20 اثر را انتخاب کردند و 10 نمایش هم برای فجر استانی انتخاب شدند. دوباره گروه داوری هفتاد نفره با دیدن فیلم کارها چند نمایش را برای مسابقه انتخاب کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید