• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 23 اسفند 1397
کد مطلب : 50876
+
-

کارما با امضای رونالدو

کارما با امضای رونالدو

کریستیانو رونالدو همان کارهایی را که برای رئال می‌کرد حالا برای یوونتوس انجام می‌دهد. بعد از بازگشت تاریخی یووه و تبدیل باخت 2 بر صفر دیدار رفت به برد 3 بر 2 در مجموع مقابل اتلتیکو، استوری رونالدو در اینستا این بود: «شاید برای همین با من قرارداد امضا کرده‌اند؛ برای کمک کردن به تیم در شب‌های جادویی مثل این.» او یک‌تنه تیمی را به مرحله بعد فرستاد که برای این کام‌بک تاریخی به‌اندازه کافی خوب نبود و برای عبور از لایه‌های دفاعی تیم اسپانیایی صرفا سانتر کردن را بلد بود. درست مثل زمانی که در رئال جور ضعف مدافعان و دروازه‌بان و هافبک‌ها و مربی و ناداوری و حتی اشتباهات مدیریتی را می‌کشید. بعد از رفتن رونالدو، رئال از هم پاشید و یووه اگر نتواند در این یکی دو فصل حضور او لیگ قهرمانان را ببرد، بعد از رفتن احتمالی‌اش به لیگ آمریکا احتمالا باید رؤیای فتح دوباره اروپا را به خواب ببرد. نقش او در رئال سابق و یووه فعلی مثل نقشی است که مسی در بارسا بازی می‌کند و با او همه‌‌چیز خوب است و همه مربیان نتیجه می‌گیرند و جام‌ها فتح می‌شود.
رونالدو به‌قدری به‌خودش اطمینان داشت که طبق گزارش اختصاصی اسکای قبل از بازی به همه اقوام و دوستانش زنگ زد و توصیه کرد حتما بازی سه‌شنبه‌شب را ببینند. بچه‌هایش را هم به ورزشگاه برد و نامزدش بعد از هت‌تریک او در جایگاه ویژه آلیانس اشک شوق ریخت. یوونتوس برای نخستین بار در مراحل حذفی مسابقات اروپایی، با وجود شکست با اختلاف 2 گل یا بیشتر در بازی رفت، سرانجام راهی مرحله بعد شد چون رونالدو را داشت. او انتقام هواداران یووه و رئال را یک‌جا از سیمئونه گرفت. سرمربی جنجالی اتلتیکو بعد از گل دوم تیمش در بازی رفت حرکت زشتی را رو به هواداران تیم میهمان مرتکب شده بود؛  از همان حرکت‌های رکیکی که در دوران بازی در لاتزیو هم مرتکب شده بود. رونالدو بعد از گل سوم ادای او را در آورد تا دل یووه‌ای‌ها که از سیمئونه عصبانی بودند خنک شود. سیمئونه گویا گفته بود اگر در این بازی کام‌بک بخورد و حذف شود می‌رود در مادرید هندوانه می‌فروشد و مربیگری را کنار می‌گذارد. حالا هواداران تیم ایتالیایی ترول‌هایی با این جمله او ساخته و این مربی را در هیبت هندوانه‌فروش‌ها به تصویر کشیده‌اند. جورجینا رودریگس، نامزد و مادر آخرین بچه‌های کریستیانو نوشت: «کارما وجود دارد. خدا می‌داند که دارد. خدا این توانایی را به تو داده و دنیای فوتبال متعلق به تو است.» کریستیانو قاتل تیم دوم مادرید است. او برای بار چهارم مقابل اتلتیکو مادرید موفق به هت‌تریک می‌شد. در 33رویارویی با اتلتیکو 25 بار به این تیم گل زده است. هت‌تریک‌های قبلی سال‌های 2012، 2016و 2017 ثبت شده بود. او حالا خودش را هم تطهیر کرده و هواداران فراموش کرده‌اند که او بعد از باخت بازی رفت در یک پارتی با حضور 60مدل حضور یافته بود. رونالدو 77بازی که در مراحل حذفی لیگ قهرمانان انجام داده، به‌صورت مستقیم روی 78 گل تأثیر داشته؛ 62گل و 16پاس‌گل. نفر دوم و سوم یعنی مسی و توماس مولر روی هم 61گل در مراحل حذفی به ثمر رسانده‌اند. رونالدو با 3 تیم مختلف یعنی منچستر، رئال و یووه در دور حذفی گل زده و 2نفر دیگر تنها با یک تیم گلزنی در این مراحل را تجربه کرده‌اند. اتلتیکو 5بازی گلی دریافت نکرده بود اما به رونالدو نمی‌توانست نه بگوید. حالا کریس نخستین بازیکن تاریخ است که به رکورد 125گل در لیگ قهرمانان دست می‌یابد. حالا او در کنار مسی بیشترین هت‌تریک را در لیگ قهرمانان دارد ؛ 8هت‌تریک.
در من‌یونایتد 234بازی طول کشید تا نخستین هت‌تریک خود را ثبت کند. او در بازی با نیوکاسل که 6بر صفر شد 3 گل زد. در رئال مادرید تنها 32بازی طول کشید و کریس جلوی مایورکا در پیروزی 1-4هت‌تریک کرد. در پرتغال اوضاع سخت‌تر بود و نخستین هت‌تریک ملی‌اش بعد از 104 بازی و در پیروزی 2-4مقابل ایرلند شمالی ثبت شد و حالا در یوونتوس در بازی شماره 35هت‌تریک تاریخی در لیگ قهرمانان اروپا.

  برترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان: 
   کریستیانو ١٢۴ گل
   کریستیانو بدون پنالتی ١٠٨
   مسی ١٠۶
   کریستیانو با رئال ١٠۵
   رائول ٧١
   کریستیانو در مراحل حذفی ۶۳
   کریستیانو در مرحله گروهی ۶۱
   بنزما ۶۰
   نیستلروی ۵۶
   لواندوفسکی ۵۳

این خبر را به اشتراک بگذارید