هوش مصنوعی رونالدو از راه رسید
در برنامه«پارک وی» تلویزیون همشهری به موضوع همکاری کریستیانو رونالدو با یک شرکت هوش مصنوعی پرداختیم.
ابرستاره پرتغالی النصر عربستان بهطور رسمی اعلام کرد که در شرکت پرپلکسیتی ایآی (Perplexity AI) سرمایهگذاری کرده است. او دقیقا نگفته که چه مقدار سرمایه گذاشته و مبلغ و درصد مالکیت هم هنوز افشا نشده است. در مقابل، این شرکت اعلام کرد که کریس بهعنوان «شریک جهانی و همکار برند» برای این شرکت معرفی شده است. بخشی از این همکاری، راهاندازی یک فضای ویژه در سایت پرپلکسیتی با عنوان «Perplexity × CR7» است؛ محلی که زندگی حرفهای رونالدو، تصاویر، گلها، داستانها و محتوای تعامل با هواداران گردهم میآید. طبق اعلام شرکت و البته خود رونالدو، انگیزه اصلی، کنجکاوی و پیشرفت در هر زمینهای است؛ ویژگیهایی که CR7 در طول دوران حرفهای خود بارها نشان داده و حالا میخواهد آن را با فلسفه پرپلکسیتی هماهنگ کند. این شرکت خود را رقیب تازهای در میان پلتفرمهای هوش مصنوعی و جستوجوگران هوشمند میداند؛ یعنی تلاش میکند تجربهای متفاوتتر و نزدیکتر به «پرسش و پاسخ سریع و هوشمند» به کاربران بدهد. با جذب رونالدو که بیش از یک میلیارد فالوئر در شبکههای اجتماعی دارد، پرپلکسیتی امید دارد دیدهشدنش در سطح جهانی افزایش یابد و بیش از پیش به کاربران عام نزدیکتر شود. رونالدو با ورود به دنیای هوش مصنوعی و سرمایهگذاری در Perplexity AI، در واقع میخواهد فراتر از یک بازیکن و ورزشکار حرفهای عمل کند. او نقش یک سرمایهگذار و شریکی برای آینده فناوری را پذیرفته است و میخواهد در این حوزه هم برای خود نقشی داشته باشد. این حرکت نمادین، هم برای خودش با حفظ جایگاه برند جهانی CR7 و هم برای پرپلکسیتی و حتی برای روند سرمایهگذاری و پذیرش عمومی هوش مصنوعی میتواند اثرگذار باشد. این بازیکن افسانهای، پیشتر به حوزه توکنهای غیرمثلی (NFT) نیز ورود کرده و آنجا هم سرمایهگذاریهایی انجام داده بود.