• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 22 اسفند 1397
کد مطلب : 50732
+
-

امشب یک غول می‌میرد

تیتر یک
امشب یک غول می‌میرد

 اگر آسمان ابری و آب‌وهوا اجازه بدهد، بازی امشب در آلیانتس آره‌نا می‌تواند یکی از تماشایی‌ترین و جذاب‌ترین مسابقات فصل19-2018لیگ قهرمانان اروپا باشد. بایرن‌مونیخ پس از آنکه در بازی رفت مقابل لیورپول در آنفیلد یک مساوی بدون گل را به‌دست آورد، حالا به‌دنبال شکست دادن حریف در ورزشگاه خانگی است. نقطه قوت لیورپول به‌غیر از ستارگانش، آشنایی یورگن کلوپ با فضای شهر مونیخ و ورزشگاه 70هزار نفری آن است. باواریایی‌ها، شنبه‌شب توانستند با برتری 6به صفر مقابل وولفسبورگ به صدر جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا صعود کنند، لیورپول هم یکشنبه، با پیروزی 4بر 2 مقابل برنلی مثل سایه پشت سر سیتی ماند. خط حمله لیورپول می‌تواند دردسر بزرگی برای مدافعان بایرن باشد و از این رو، آنها می‌دانند که کوچک‌ترین اشتباه‌شان، باید با دو گل از سوی مهاجمان جبران شود.
روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن که حساب ویژه‌ای روی گلزنی او در بازی امشب باز شده است، در 6بازی اخیر باواریایی‌ها در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا، نتوانسته گلی را به‌ثمر برساند. آخرین گل‌ او در مراحل حذفی CL در بازی رفت یک‌هشتم نهایی فصل گذشته مقابل بشیکتاش به‌ثمر رسیده است. یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی آلمان که چندی پیش از خط زدن توماس مولر، ژروم بواتنگ و متس هوملس از ترکیب دی‌مانشافت خبر داده بود، امشب در آلیانتس آره‌نا حاضر است و بازی بایرن و لیورپول را از نزدیک تماشا خواهد کرد. نکته جالب اینکه، توماس مولر محروم است و نمی‌تواند به میدان برود. بواتنگ نیز به‌احتمال فراوان نیمکت‌نشین خواهد بود. در میان ملی‌پوشان بایرنی هم کیمیش محروم است و به‌نظر می‌رسد که فقط زوله، نویر و نبری در میدان حاضر خواهند بود. باتوجه به شرایط موجود به‌نظر می‌رسد که نیکو کوواچ تیمش را با ترکیب مانوئل نویر، داوید آلابا، متس هوملس، نیکلاس زوله، رافینیا، خاوی مارتینس، تیاگو آلکانتارا، فرانک ریبه‌ری، خامس رودریگس، سرژ نبری و روبرت لواندوفسکی به زمین بفرستد. در مقابل به‌احتمال بسیار، یورگن کلوپ هم با ترکیب آلیسون بکر، الکساندر-آرنولد، جوئل ماتیپ، ویرجیل ون دییک، اندرو رابرتسون، جورجینیو وینالدوم، فابینیو، جوردن هندرسون، محمد صلاح، فیرمینیو و سادیو مانه گام به میدان خواهد گذاشت. در دیگر بازی امشب، بارسلونا میزبان تیم فرانسوی لیون است. بازی رفت صفر صفر شده. تا پیش از بازی‌های هفته پیش، کمتر کسی جرأت داشت روی صعود لیون شرط ببندد، اما معجزه آژاکس و منچستریونایتد در زمین رئال‌مادرید و پاری‌سن‌ژرمن، بسیاری از هواداران بارسلونا را نگران کرده است.


گزارش صفحه 15

عصر یخبندان
مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری 2بازی دیگر به پایان خواهد رسید. هر دو مسابقه به‌صورت همزمان و رأس ساعت 23:30به وقت تهران آغاز خواهد شد. پیش‌بینی سازمان هواشناسی آلمان این بوده که بازی بایرن‌مونیخ و لیورپول در آلیانتس آره‌نا در هوای منفی 4درجه سانتیگراد و البته برفی برگزار خواهد شد. چند روزی می‌شود که در نقاط مختلف آلمان برف شدیدی می‌بارد و حتی بازی‌های یکشنبه‌شب بوندس‌لیگا هم زیر برف برگزار شد و حتی ممکن است بازی به تعویق هم بیفتد. 2تیم در بازی رفت در آنفیلد کاملا محتاط بودند و به نتیجه مساوی بدون گل رضایت دادند. بایرن پس از بازی مقابل لیورپول، 3پیروزی پیاپی در بوندس‌لیگا داشت و 12گل در این 3بازی به‌ثمر رساند. لیورپول هم در 3بازی لیگ برتر 2 برد و یک تساوی داشته و درست برعکس بایرن که در این فاصله از رده دوم به صدر جدول بوندس‌لیگا رفت، از صدر جدول لیگ برتر به رده دوم سقوط کرده است. یورگن کلوپ در این مسابقه تقریبا تمامی نفراتی که باید در اختیار داشته باشد را دارد، اما نیکو کوواچ، توماس مولر و یوشوا کیمیش را به‌دلیل محرومیت و کینگزلی کومان را نیز به‌دلیل مصدومیت به‌طور قطع در ترکیب نخواهد داشت. داوید آلابا و آرین روبن هم مصدوم هستند و احتمال دارد بتوانند در این مسابقه به میدان بروند. با این حال بازی درخشان خامس رودریگس، فرانک ریبه‌ری و سرژ نبری، پشت سر روبرت لواندوفسکی در مسابقه اخیر مقابل وولفسبورگ، بایرنی‌ها را امیدوار کرده است که بتوانند مقابل لیورپول در خانه، به یک نتیجه خوب دست پیدا کنند.
  ترس از لیون
نتایجی که آژاکس و منچستریونایتد در مادرید و پاریس گرفتند، بارسایی‌ها را کمی نگران کرده است و همین موضوع می‌تواند به نفع آبی‌اناری‌ها تمام شود. بارسلونا که در بازی رفت در خانه حریف به نتیجه مساوی بدون گل رضایت داد، حالا با احتیاط در خانه به‌دنبال یک پیروزی است تا راهش را به سمت مرحله یک‌چهارم نهایی باز کند. 2 تیم محروم و مصدوم خاصی ندارند و بازگشت نبیل فکیر از محرومیت، می‌تواند کمک شایانی باشد برای لیون در مرکز میدان و در جدال با هافبک‌های قدرتمند بارسا. آبی‌اناری‌ها، پس از تساوی بدون گل در زمین لیون در بازی رفت، در لالیگا 3پیروزی خوب مقابل سویا، رئال‌مادرید و رایووایکانو رقم زدند و در بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی کوپادل‌ری هم توانستند رئال‌مادرید را در سانتیاگوبرنابئو 3بر یک شکست داده و از گردونه مسابقات حذف کنند. آنها تنها در یک بازی نه‌چندان مهم در سوپرجام کاتالونیا با یک گل مغلوب خیرونا شدند؛ دیداری که در آن ارنستو والورده از بازیکنان ذخیره خود استفاده کرد. در مقابل، لیون هم در این فاصله و در لالیگا، یک برد، یک مساوی و یک باخت به‌دست آورد و در جام حذفی هم یک پیروزی خوب مقابل کن برای خود به ثبت رساند.

این خبر را به اشتراک بگذارید