• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50469
+
-

تابلوی تبلیغاتی؛ سرنخی برای دستگیری دزدان مسلح

تابلوی تبلیغاتی؛ سرنخی برای دستگیری دزدان مسلح

وقتی دزدان مسلح، راننده تریلی را ربودند تا محموله 24تنی میلگرد را سرقت کنند، مرد ربوده‌شده برای لحظه‌ای کوتاه توانست یک تابلوی تبلیغاتی را ببیند و همین، سرنخی شد برای دستگیری دزدان مسلح.
به گزارش همشهری، حوالی نیمه‌شب سیزدهمین روز اسفندماه بود که تریلی حامل 24تن میلگرد کنار پارک جوانمردان در اتوبان شهیدهمت توقف کرد تا راننده و شاگردش برای لحظاتی استراحت کنند. در همین هنگام 3مرد که صورتشان را پوشانده بودند وارد ماشین شدند و با چاقو، شوکر و اسلحه شروع به تهدید آنها کردند. مردان مسلح دست و پا و چشمان راننده و شاگردش را بستند و یکی از آنها پشت فرمان تریلی نشست و شروع به حرکت کرد. یک ساعت بعد، آنها در محلی نامعلوم توقف و شروع به خالی کردن محموله میلگرد کردند. در آن لحظه راننده تریلی توانست برای چند ثانیه گوشه‌ای از پارچه‌ای را که چشمانش با آن بسته شده بود کنار بزند و یک تابلوی تبلیغاتی فرش را ببیند. دزدان مسلح پس از تخلیه محموله میلیونی دوباره سوار تریلی شدند و ساعتی بعد آن را در نزدیکی اتوبان آزادگان رها کردند و رفتند.
پس از فرار دزدان، راننده و شاگردش موفق شدند دست و پایشان را باز کنند و هردو برای گزارش ماجرا به پلیس راهی کلانتری شدند. با شکایت آنها، پرونده در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری سارقان وارد عمل شدند. تنها سرنخ پلیس، همان تابلویی بود که روی آن تبلیغات فرش درج شده بود. کارآگاهان بررسی‌های گسترده‌ای را آغاز کردند و درکمتر از 24ساعت موفق شدند با سرنخی که در اختیار داشتند، محل تخلیه محموله میلگرد را در شهرستان بهارستان شناسایی کنند. در تحقیقات معلوم شد که از مدتی قبل 2مرد در این محل اقدام به خرید و فروش آهن‌آلات و میلگرد می‌کنند. آنها که ملک و احسان نام دارند در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند و در همان تحقیقات اولیه به خرید محموله 24تنی سرقتی میلگرد به مبلغ 100میلیون تومان از سارقان مسلح اعتراف کردند. با کشف محموله سرقتی، تحقیقات ادامه یافت و اطلاعاتی که مردان جوان در اختیار پلیس قرار دادند باعث شناسایی دزدان مسلح شد.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که 2نفر از دزدان مسلح برادرانی به نام‌های امیر و علیرضا هستند که این سرقت را با همدستی دوستشان به نام احمد انجام داده‌اند. وی ادامه داد: هر سه متهم از مجرمین سابقه‌دار در زمینه سرقت هستند که با شناسایی مخفیگاه آنها در رباط کریم و بهارستان، در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به ربودن راننده تریلی و شاگردش و سرقت محموله میلگرد اعتراف کردند. به گفته سردار لطفی، متهمان مدعی شدند که پس از سرقت، سلاحی را که در اختیار داشتند به کانال آب انداخته‌اند که در ادامه برای آنها قرار قانونی صادر شد و متهمان برای تحقیقات تکمیلی و کشف دیگر سرقت‌های احتمالی‌شان در اختیار اداره آگاهی قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید