• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 18 اسفند 1397
کد مطلب : 50274
+
-

نمایشگاه‌‌های بهاره برپا شد

رئیس اتاق اصناف کرج: مردم تخلفاتی مانند گران‌فروشی و ارائه ‌نکردن اقلام مصرفی را به اتاق اصناف گزارش دهند

بازار
نمایشگاه‌‌های بهاره برپا شد

زهرا اشرف‌زاده|  البرز - خبرنگار:



اسفند که از راه می‌رسد و صدای قدم‌های سال نو که شنیده می‌شود بازار خشکبار، پوشاک و دیگر مایحتاج استقبال از سال نو رونق می‌یابد و مردم به تکاپوی خرید می‌افتند. در این بین، به واسطه گرانی و تورم، خیلی‌ها دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند و جیب‌هایشان کفاف خرید‌های نوروزی را نمی‌دهد. از همین رو چند سالی‌ است که مجموعه‌ای از غرفه‌های عرضه کالا با قیمت مناسب با نام نمایشگاه بهاره چندروز مانده به عید شروع به کار می‌کنند تا کمی از  بار گرانی را، که بر دوش قشر ضعیف جامعه سنگینی می‌کند، کم ‌کنند. اظهار نظر‌ در مورد این نمایشگاه‌ها هم همیشه به دو قطب مخالف و موافق تقسیم می‌شود. با وجود همه این نکات، امسال هم نمایشگاه‌های بهاره در شهرستان‌های مختلف استان برگزار خواهد شد تا شاید شهروندان بتوانند خرید مناسب‌تری داشته  باشند.


عرضه اقلام نوروزی در نمایشگاه کرج

رئیس اتاق اصناف کرج با بیان این‌که امسال هم نمایشگاه بهاره در کرج برگزار خواهد شد، می‌گوید: این نمایشگاه با هدف تامین اقلام مورد نیاز مردم تا ۲۰ اسفند در نمایشگاه گلشهر برپا خواهد بود.
«حمید کریمی» می‌افزاید: در این نمایشگاه اقلام با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف به دست خریداران می‌رسد و علاوه بر آن گوشت، مرغ و تخم‌مرغ هم با قیمت‌های تنظیم بازار عرضه خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: پرتقال و سیب هم با قیمت‌های مناسب و تنظیم بازاری به اندازه کافی برای شب عید در نمایشگاه وجود دارد که در زمان مقرر عرضه خواهد شد.

کریمی با اشاره به گشت‌های نظارت بر قیمت و عرضه می‌گوید: گشت‌های نظارتی کار خود را برای نظارت نوروزی آغاز کرده‌اند. البته هرچه به شب عید و پایان سال نزدیک‌تر شویم این گشت‌ها با دقت بیشتر و فواصل کمتر به نظارت خواهند پرداخت. البته بهترین ناظران خود مردم هستند که می‌توانند ما را از کم و کیف وضعیت بازار با خبر کنند و تخلفاتی چون گران‌فروشی، ارائه نکردن اقلام مورد نظر و دیگر موارد را به اتاق اصناف گزارش دهند و از این موارد ساده گذر نکنند. اتاق اصناف هم اگر لازم باشد واحد متخلف را پلمب می‌کند.


برگزاری نمایشگاه بهاره در نظرآباد

رئیس اتاق اصناف نظرآباد هم از برپایی نمایشگاه در این شهرستان خبر می‌دهد و می‌گوید: نمایشگاه امسال در باشگاه فلق نظرآباد برگزار خواهد شد و اقلام مورد نظر اعم از پوشاک، کفش، آجیل، میوه و ... 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.«جمعه‌علی خرمن‌ریز» می‌افزاید: نمایشگاه بهاره سال‌های قبل در مصلی برگزار می‌شد، اما امسال با تغییر محل برگزاری سعی کرده‌ایم مشکلاتی مانند دسترسی و نبود پارکینگ وجود نداشته باشد تا مردم بتوانند راحت‌تر خریدهای خود را انجام دهند.وی ادامه می‌دهد: قطعا نظارت اتاق اصناف، تغزیرات و صنعت و معدن در نمایشگاه وجود خواهد داشت تا اجناس با کیفیت بالا و قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.


برپایی نمایشگاه در فردیس

 رئیس اتاق اصناف فردیس با بیان این‌که نمایشگاه بهاره در این شهرستان از 16 اسفند شروع به کار کرده است، می‌گوید: این نمایشگاه در جاده ملارد، روبه‌روی شهرک منظریه، برگزار خواهد شد و تا 25 اسفند ادامه می‌یابد.

«داوود نظری‌نیا» می‌گوید: در این نمایشگاه 300 غرفه پیش‌بینی شده که اقلام مورد نیاز شهروندان را 15درصد زیر قیمت واحد‌های صنفی شهر به فروش خواهند رساند.وی اضافه می‌کند: درخصوص دستگاه‌های خودپرداز که شهروندان از نبودآن گلایه داشته‌اند، امسال برنامه‌‌ریزی شده که خودپرداز در نمایشگاه مستقر شود تا مردم در این زمینه مشکلی نداشته باشند.


تدارک2 نمایشگاه در ساوجبلاغ

رئیس اتاق اصناف ساوجبلاغ به برگزاری 2 نمایشگاه بهاره در این شهرستان اشاره می‌کند و می‌گوید: یک نمایشگاه با 200 غرفه در هشتگرد و دیگری با 100 غرفه در چهارباغ برگزار خواهد شد.
«علیرضا بغدادی» می‌افزاید: اقلام تنظیم بازار مانند گوشت، مرغ، قند، شکر و میوه به اضافه اجناسی مانند کیف و کفش در این نمایشگاه‌ها با قیمت 20 تا 25 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد. ضمنا درجلسه‌هایی که با غرفه‌داران داشته‌ایم بر عرضه کالای با کیفیت و قیمت مناسب تاکید بسیاری شده است.وی ادامه می‌دهد: ناظران اتاق اصناف و گشت‌های تعزیرات در نمایشگاه مقیم خواهند بود تا ضمن نظارت بر عرضه کالاها اگر شهروندان مشکلاتی داشتند به آنها رسیدگی کنند.


سایه روشن نمایشگاه‌های بهاره

یکی از شهروندان که می‌گوید هر سال سری به نمایشگاه‌های بهاره می‌زند با اشاره به نقاط ضعف و قوت آنها می‌گوید: این نمایشگاه‌ها هرچیزی را که به دنبالش هستید در خود جای داده‌اند؛ از پوشاک و کفش تا خواربار و آجیل و گوشت‌ که با قیمت پایین‌تر از بازار همه در یک محل عرضه می‌شود تا کسی که قصد خرید نوروزی دارد، همه چیز را با هم بخرد و دیگر مجبور نشود برای خرید یک قلم جنس طول و عرض شهر را طی کند.

«منیره یوسفی» می‌افزاید: اما نقدی که می‌توان به این نمایشگاه‌ها وارد کرد در مورد کیفیت کالاهاست، چراکه معمولا اجناسی که کیفیت پایین‌تری دارند در این مکان عرضه می‌شوند. از طرفی باید امکان دسترسی به نمایشگاه راحت باشد و مسئولان برگزاری دستگاه‌های خودپرداز و پارکینگ را هم برای بازدیدکنندگان در نظر بگیرند.

وی ادامه می‌دهد: به اعتقاد من اگر واسطه‌ها در نمایشگاه حذف شوند و غرفه را به تولیدکنندگان اجاره دهند تا آنها محصولاتشان را به فروش برسانند کالاها به قیمت تولید و به همان قیمتی که در ابتدا به مغازه‌ها فروخته می‌شد در نمایشگاه عرضه می‌شود و مردم با رضایت بیشتری خرید می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید