• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 16 اسفند 1397
کد مطلب : 50132
+
-

سیو ژاوی را به پنالتی رونالدو ترجیح می‌دهم

تیتر یک
سیو ژاوی را به پنالتی رونالدو ترجیح می‌دهم

 حمیدرضا علی‌پور

پرسپولیس در نخستین گام خود در آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا نتوانست در ورزشگاه آزادی برابر پاختاکور به پیروزی برسد تا کار سختی برای ادامه فصل داشته باشد. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اول تیم ملی در این بازی توانست با وجود دریافت یک گل که البته آفساید بود، با یک سیو دیدنی مانع گلزنی دوباره نماینده ازبکستان شود. بیرانوند درخصوص شرایط خود و دیدار برابر پاختاکور و البته انتخاب سیوش به‌عنوان به‌یادماندنی‌ترین صحنه فوتبالی سال97 با همشهری ورزشی به گفت‌وگو پرداخت.
 پرسپولیس در نخستین گام نتوانست به پیروزی دست پیدا کند.
واقعا از قبل این بازی برانکو به ما گفته بود که بازی سختی در پیش داریم. البته این طبیعی است که بازی اول در هر جامی سخت‌ترین بازی است و تیم‌ها تا خودشان را پیدا کنند زمان می‌برد اما مهم این بود که ما بازی خیلی خوبی انجام دادیم و می‌توانستیم پیروز شویم که این اتفاق نیفتاد.
 پاختاکور تیم خوبی نشان داد.
دقیقا همینطور است. این تیم نیمی از بازیکنان تیم ملی را در اختیار دارد و در تیم ملی هم کیفیت این بازیکنان را دیده‌ایم. ما روی غافلگیری گل خوردیم اما خیلی زود توانستیم نتیجه را جبران کنیم. اما به شما قول می‌دهم که این تیم ازبکستانی در ادامه راه برای الاهلی و السد هم مشکل ایجاد خواهد کرد. قطعا تمام تلاش این تیم برای صعود به مرحله بعد است و اینطور نیست که فکر کنیم می‌توان خیلی راحت شکستش داد.
 برخلاف فصل گذشته که بیشترین کلین‌شیت را داشتی، در بازی اول گل خوردی.
خیلی حیف شد اما فوتبال همین است و هیچ دروازه‌بانی در دنیا نمی‌تواند قول بدهد که هرگز گل نمی‌خورد. ما روی گل اول غافلگیر شدیم و روی اشتباه به آنها فرصت دادیم؛ هرچند که کاملا مشخص بود گل آنها آفساید است و نمی‌دانم کمک‌داور چرا پرچم نزد اما به هر صورت این اتفاق افتاده و امیدواریم که در بازی‌های آینده جبران کنیم.
 قبول داری که واقعا برخلاف سال‌های قبل کار سختی برای صعود خواهید داشت؟
قطعا همینطور است. من با نفت تهران در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده‌ام و بعد از آن 2سال با پرسپولیس در این رقابت‌ها حضور داشته‌ام، می‌دانم که اصلا امسال با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست.
 به‌نظرت تیم‌های ایرانی می‌توانند صعود کنند.
البته کار تیمی مانند ذوب‌آهن به‌مراتب از استقلال و پرسپولیس راحت‌تر است اما به‌نظر من گروه استقلال و پرسپولیس وحشتناک سخت است و مطمئن باشید که اگر هرکدام از تیم‌های استقلال و پرسپولیس از گروه‌شان بتوانند صعود کنند یک پای فینال خواهند بود. این را به این دلیل می‌گویم که واقعا صعود از گروه استقلال و پرسپولیس کار بسیار بزرگی است.
 دوباره در لیگ قهرمانان با بازیکنانی مانند ژاوی و سوما روبه‌رو می‌شوی.
از این اتفاق خیلی هم خوشحالم. من همیشه عاشق این هستم که برابر بازیکنان بزرگ بازی کنم و بازیکنانی مانند ژاوی بسیار بزرگ هستند. امیدوارم در هفته آینده بتوانم در کنار تیم بازی خوبی انجام دهم و بتوانیم در نهایت با دست پر به تهران بازگردیم.
 قبول داری که تیم‌های دیگر آسیا حسابی برای لیگ قهرمانان خرج کرده‌اند؟
واقعا نمی‌دانم چه بگویم. تیم‌های دیگر آسیا و به‌خصوص تیم‌های عربی حسابی پول خرج کرده‌اند اما تیم‌های ایرانی با کمک گرفتن از هواداران خود و البته بازیکنان ایرانی به‌دنبال درخشش در لیگ قهرمانان هستند.
 در نظرسنجی برنامه نود، سیو پنالتی رونالدو به‌یادماندنی‌ترین صحنه فوتبالی سال97 لقب گرفت.
این نظر لطف مردم است که همیشه به من محبت می‌کنند. امیدوارم که بتوانم همیشه لایق لطف مردم ایران باشم و دل‌های آنها را شاد کنم. از تک‌تک آنها ممنونم و دست تمام مردم ایران را می‌بوسم.
 اگر خودت می‌خواستی یک گزینه را انتخاب کنی کدام را انتخاب می‌کردی؟
رونالدو بازیکن بسیار بزرگی است و آرزو داشتم مقابل بازیکنی مانند او بازی کنم اما اگر قرار بود خودم به یک گزینه رأی بدهم سیو ضربه ژاوی را انتخاب می‌کردم که باعث شد پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان صعود کند.
 کدامیک از این سیوهایی که در دوران فوتبالت انجام دادی سخت‌تر از بقیه بوده است.
واقعا باید بگویم که سیو ضربه ژاوی کار بسیار سختی بود و در آن لحظه خدا دستی به من داد که بتوانم توپ ژاوی را بگیرم تا شرمنده هواداران نشوم.
 الگوی تو که همیشه در مورد او صحبت می‌کردی یعنی کورتوآ این روزها شرایط خوبی را سپری نمی‌کند.
واقعا نمی‌دانم که چرا کورتوآ اینطور افت کرده و گل می‌خورد. فکر کنم او را چشم کرده‌ام.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید