• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 16 اسفند 1397
کد مطلب : 50125
+
-

خادم آمد، بقیه هم می‌آیند

خادم آمد، بقیه هم می‌آیند

محسن محمودصفری| اولین فردی که اعلام کرده بود قصد حضور در انتخابات فدراسیون کشتی را ندارد در همان ساعات اولیه برای انتخابات ریاست فدراسیون ثبت‌نام کرد. امیررضا خادم، برادر بزرگ‌تر رسول، پس از استعفا از معاونت پارلمانی وزارت ورزش درحالی‌که گفته می‌شد مقصد بعدی‌‌اش وزارت کار و رفاه اجتماعی است، پیش از صدور حکمش در این وزارتخانه با حضور در فدراسیون کشتی در انتخابات ثبت‌نام کرد.
 خط و نشان خادم برای رقبا 
طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان ثبت‌نام از کاندیداها از روز گذشته آغاز شده و به‌مدت 10روز کاری تا 28 اسفندماه ادامه خواهد داشت. در نخستین ساعات ثبت‌نام امیررضا خادم با حضور در فدراسیون کشتی رسما وارد رقابت انتخاباتی شد. سفرهای استانی امیررضا خادم به‌عنوان معاون وزیر ورزش طی چند وقت اخیر حواشی بسیاری به‌وجود آورده بود. خیلی‌ها این سفرها را اقدامی تبلیغاتی در جهت کسب آرای رؤسای هیات‌های استانی کشتی می‌‌دانستند. خادم در مواجهه با همه انتقادات سکوت کرد ولی تمام مقدمات حضور در انتخاباتش را پیش برد. این درحالی است که او در یک نشست مطبوعاتی  صراحتا اعلام کرده بود قصد حضور در انتخابات را ندارد. برخی معتقدند او با ثبت‌نام زودهنگام اعلام کرده قصدش برای کسب صندلی ریاست فدراسیون جدی است و سایر رقبا زحمت ثبت‌نام را به‌خودشان ندهند. پیش‌تر محمدرضا داورزنی - معاون قهرمانی وزارت ورزش- پس از استعفای خادم از معاونت پارلمانی، حضور او در انتخابات فدراسیون کشتی را منتفی دانسته بود.
 برگزاری انتخابات در خرداد‌ماه 
از کاندیداهای احتمالی فدراسیون کشتی که در روزهای آینده اقدام به ثبت نام خواهند کرد می‌توان به علیرضا دبیر، مجید خدایی، حمید بنی‌تمیم، عباس جدیدی و علیرضا حیدری اشاره کرد. دبیر هیچ اظهارنظری درباره حضور یا عدم‌حضور در انتخابات نکرده است، ولی در یکی، دو ماه اخیر با برخی از رؤسای هیات‌ها دیدار داشته است. مجید خدایی در رسانه‌ها اعلام کرده قصدش برای حضور در انتخابات حتمی است و در حال تدوین برنامه‌های خود برای ریاست فدراسیون کشتی است. حمید بنی‌تمیم -سرپرست فدراسیون کشتی- بارها اعلام کرده بود که قصدی برای شرکت در انتخابات ندارد و درصورت حضور بزرگان در انتخابات از شرکت در انتخابات صرف‌نظر خواهد کرد. اقدامات بنی‌تمیم در این مدت خلاف این صحبت‌ها را نشان می‌دهد و به‌نظر او به‌طور قطع در انتخابات شرکت خواهد کرد. عباس جدیدی دیگر کاندیدای احتمالی فدراسیون کشتی پیش‌تر گفته بود قصدی برای حضور در انتخابات فدراسیون ندارد ولی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که او طی چند روز آینده ثبت نام خواهد کرد. علیرضا حیدری -رئیس فعلی فدراسیون کشتی پهلوانی- دیگر کاندیدای احتمالی است که چندی پیش به پست امیرضا خادم واکنش نشان داده بود. خادم عکس تمام کاندیداهای احتمالی را پایین عکس رسول خادم گذاشته بود و البته خبری از عکس خودش نبود. حیدری از این حرکت خادم به‌عنوان گل آفساید یاد کرد. حیدری ابتدا خبر از نیامدش در انتخابات داد و سپس اعلام کرد که برای ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون کشتی اقدام خواهد کرد.
با توجه به اتمام تاریخ ثبت‌نام در 28 اسفند‌ماه و بررسی صلاحیت کاندیداها و حق اعتراض آنها در سریع‌ترین حالت، زمان برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون کشتی را باید اواخر اردیبهشت‌ماه یا اوایل خرداد‌ماه دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید