• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 15 اسفند 1397
کد مطلب : 50006
+
-

افشای اطلاعات مشتریان یک شرکت پرداخت الکترونیکی

افشای اطلاعات خصوصی حداقل ۷۰۰ پذیرنده یک شرکت فعال پرداخت الکترونیکی کشور تبدیل به یک جنجال تمام عیار شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که چند روز پیش این شرکت وابسته به یکی از بانک‌های دولتی، رابط کاربری خود را به روزرسانی کرده و امکان ذخیره‌سازی شماره کارت و تاریخ انقضای کارت را به درگاه پرداخت اینترنتی خود اضافه کرد. در ایمیل این شرکت برای مشتریانش اما علاوه بر مستندات این به روزرسانی فایل اکسل دیگری شامل اطلاعات حساب برخی شرکت‌ها، سازمان‌ها و… به همراه مبلغ عملکرد مالی یک‌ساله آنها، نام فرد رابط، شماره موبایل، ایمیل و… به همه این مشتریان ایمیل شده است. طبق اخبار منتشر شده این ایمیل حاوی اطلاعات بیش از ۷۰۰ مشتری بوده است.
به گزارش همشهری، یکی از افرادی که این ایمیل‌ها را دریافت کرده بود، در توییتر خود نوشت: «امروز یک فایل اکسل از طرف به‌پرداخت به ایمیلم ارسال شد که اطلاعات آماری و فنی همه پذیرنده‌های درگاه اینترنتی بانک ملت (دولتی، شرکتی و شخصی) داخلش بود. مثلا الان من می‌دونم در‌ماه بهمن تامین اجتماعی چقدر تراکنش داشته‌است. حالا الان ایمیل زده نادیده بگیرید.» انتشار اطلاعات مالی مشتریان به پرداخت ملت گرچه ممکن است برای بسیاری از افرادی که آن را دریافت کرده‌اند بی‌اهمیت باشد اما تضمینی برای انتشار گسترده آن در فضای مجازی وجود ندارد؛ موضوعی که می‌تواند عواقب انتشار اطلاعات را بیشتر کند.
این مسئله بار دیگر لزوم حفاظت از اطلاعات کاربران را مشخص کرده است. به گزارش همشهری، احتمالا یکی از کارمندان که قصد ارسال ایمیل را داشته‌ به اشتباه فایل اطلاعات مشتریان را انتخاب و ارسال کرده‌ است. هرچند داشتن اطلاعات مالی مشتریان در بانک‌ها موضوعی قانونی و طبیعی است اما این فایل‌ها باید طبقه بندی شده باشند تا دسترسی به آنها محدود باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید