• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 14 اسفند 1397
کد مطلب : 49895
+
-

بزرگداشت اکرامی‌فر، بدخشان و عضدی

دریچه
بزرگداشت اکرامی‌فر، بدخشان و عضدی


دومین «عصر کتاب استانی» ویژه بزرگداشت محمودرضا اکرامی‌فر، داراب بدخشان و احمد عضدی در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری، آیین بزرگداشت محمودرضا اکرامی‌فر، داراب بدخشان و احمد عضدی از مفاخر فرهنگ و ادب استان خراسان شمالی در راستای تحقق شعار «ایران فقط تهران نیست» به همت مؤسسه خانه کتاب، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، پنجشنبه (۱۶اسفندماه) در بجنورد برگزار می‌شود.

محمودرضا اکرامی‌فر متولد سال۱۳۳۸ در روستای جوشان اسفراین (خراسان شمالی) است. وی دانش‌آموخته دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه تهران است و پس از اخذ دانشنامه کارشناسی ارشد خود از دانشگاه آزاد اسلامی به تاجیکستان رفت و دکتری ادبیات فارسی را در رشته مردم‌شناسی از آکادمی علوم این کشور دریافت کرد. اصول ارتباط جمعی، گریه کردن کم‌آرزویی نیست، ما با سلیقه مردم پیر می‌شویم و... بعضی از کتاب‌های اکرامی‌فر است. داراب بدخشان متولد۱۳۱۴ در مشهد مقدس و از شاعران پیشکسوت شعر آیینی است.

مجموعه شعر« تلاوت خورشید» از وی به چاپ رسیده است. از دیگر آثار این شاعر می‌توان به کتاب «یوسفی شدم در چاه» اشاره کرد. احمد عضدی متولد۱۳۲۵ در خراسان شمالی است که کتاب‌های زیادی از او مانند شاهکار عضدی، خشم و غارت، افق و سفرنامه، جمال سخن، در ولای اهل‌بیت، کمال عشق، پند و شعر کرمانجی و فرهنگ لغتنامه کرمانجی منتشر شده است.

آیین بزرگداشت محمودرضا اکرامی‌فر، داراب بدخشان و احمد عضدی از مفاخر فرهنگ و ادب خراسان شمالی پنجشنبه (۱۶اسفند) ساعت۱۸:۳۰ در بجنورد، میدان کارگر، سالن آمفی‌تئاتر سرپرستی بانک ملی ایران برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :