• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 12 اسفند 1397
کد مطلب : 49563
+
-

خبرهای کوتاه/شهر2

فرسودگی 70درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: 70درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور فرسوده و نیازمند نوسازی است که یکی از طرح‌های مهم ریاست‌جمهوری به‌شمار می‌رود.
 به گزارش ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد در مراسم پایانی همایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری که در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 350 میلیارد تومان قیر رایگان به شهرهای کمتر از 50 هزار نفر جمعیت اختصاص یافته است. در سال 98 اختصاص قیر رایگان به شهرهای کمتر از 50 هزار نفر به 17درصد افزایش می‌یابد. او ادامه داد: 2 هزار و 335 طرح عمرانی بزرگ با 30هزار میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال در کشور افتتاح شد که این میزان طرح نسبت به سال‌های گذشته بی‌نظیر است.

بازنگری طرح تفصیلی پایتخت

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از زمان‌بر بودن بازنگری طرح تفصیلی تهران خبر داد. عبدالرضا گلپایگانی در مورد بازنگری در طرح تفصیلی شهر تهران با بیان اینکه این بازنگری الزام شورای شهر است، به ایسنا گفت: کلیات تغییر طرح در منطقه ۲۲ در حال بررسی در کمیسیون‌های شورای‌عالی معماری و شهرسازی است. در طرح جامع الزاماتی وجود دارد که براساس آن می‌بایست هر ۵ سال یکبار، بازنگری شود.‌ او با بیان اینکه مقدمات پروژه بازنگری آغاز شده و در حال تدوین شرح خدمات و اینکه چه کاری باید انجام شود، هستیم، ادامه داد: این پروسه زمان‌بر است و ما در مراحل اولیه قرار داریم. در 8 ‌ماه گذشته که حناچی معاون شهرسازی بود، جلسات فشرده با مشاور و مسئولان منطقه ۲۲ داشتیم و پس از چندبار تبادل نظر با کمیسیون ماده۵، نهایتا کلیات مورد تصویب قرار گرفت و در شورای‌عالی معماری و شهرسازی نیز کلیات آن مورد تأیید قرار گرفت اما برای انجام اقدامات کارشناسی به کمیته مربوطه ارجاع داده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید