• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 12 اسفند 1397
کد مطلب : 49533
+
-

صوفی‌زاده: زنان عرق و تعصب به فوتبال زنان ندارند

تیم ملی فوتبال یک‌ماه دیگر باید در قطر و در مرحله دوم انتخابی المپیک بازی کند. روزهای گذشته تیم نگران این بود که فلسطین به‌عنوان میزبان این مرحله انتخاب شده و طبق قوانین هیچ ایرانی نمی‌تواند به  فلسطین اشغالی سفر کند. لیلا صوفی‌زاده، نایب‌رئیس فدراسیون درباره چگونگی حل شدن این مشکل به همشهری توضیحاتی داد:‌
مراجع بین‌المللی ورزش مخالف دخالت سیاست در ورزش هستند. تصور این بود که فیفا هم با همین ذهنیت اجازه ندهد میزبانی از فلسطین گرفته شود. آنها در کنار ما بودند. ماموریت فیفا،
 ‌ای اف‌سی و کنفدراسیون‌های دیگر توسعه و تعمیم فوتبال و فوتسال در همه کشورهاست و نگاه حمایتی دارند. آنها نهایت تلاششان را داشتند تا بازی در کشور بی‌طرف برگزار شود.
  مذاکرات راحت بود یا به مشکل خوردید؟
دغدغه و نگرانی‌هایی وجود داشت ولی امیدوار بودیم و این اطمینان خاطر را داشتیم که مشکل را حل می‌کنند. در سطح بین‌المللی برای هر مشکلی که پیش می‌آید، سعی می‌کنند را ه حلی پیدا کنند. به هر حال ما هم فرصت را از دست ندادیم و مسیرهایی را طی کردیم تا به نتیجه برسیم. ریاست فدراسیون پیگیر بودند و نگاه جنسیتی در فدراسیون وجود ندارد. برای آنها مشکل زنان با مشکلاتی که برای مردان پیش می‌آید، فرقی نداشت.
  این موضوع روی بازیکنان تأثیر نگذاشته بود؟ به هر حال نگران بودند که این مرحله از مسابقات را از دست بدهند.
این نگرانی وجود داشت. دو سال در اردو بودند و این امکان وجود داشت که فرصت بازی در مرحله دوم انتخابی المپیک را از دست بدهند. با اینکه نگاه ما بلندمدت‌تر و نتیجه گرفتن در مسابقات آسیایی است، ولی این انتخابی هم برایمان مهم است.
  با این ذهنیت قبول کرده‌اید که صعود به المپیک امکان‌پذیر نیست؟
رفتن به المپیک کار سختی است ولی ناامید نیستیم. انتظار می‌رفت برای بازی ملی زنان تماشاگران بیشتری بیایند. فوتبال با تماشاگرانش هویت دارد. چرا زنان برای حضور در استادیوم‌های مردان دست و پا می‌شکنند ولی برای تماشای بازی زنان نمی‌آیند. خانواده‌ها مدت‌هاست که پیگیر حضور در استادیوم هستند، این جذابیت آنها را به سمت این مطالبه کشاند. با این حال برای فوتبال زنان و پر شدن استادیوم‌هایی که آنها بازی می‌کنند هم باید از خود زنان شروع کنیم. نگانه منصفانه‌ای نیست که عرق و تعصب به آنها نداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید